رفتن به محتوای اصلی

اختلافات جناحی بر سر مصالحه با امریکا!
10.02.2013 - 21:19

مشکل کنونی جمهوری اسلامی کمافی سابق بر سر چگونگی آشتی با امریکاست.

اقتصاد ایران اسلامی در سایه تحریمهای امریکا در حال فروپاشی است.تنها راه نجات رژیم اسلامی، آشتی آبرومندنامه با امریکاست تا بر مشکلات اقتصادی فائق آید!

علیرغم آنکه سیدعلی خامنه ای ، هر گونه سازش با امریکا را ساده لوحی ارزیابی کرده است اما احمدی نژاد از خطوط قرمز رهبر عبور کرده است وبه امریکا پیام آشتی جویانه ارسال کرده است!

احمدی نژاد: اسلحه را کنار بکشید خودم با شما گفتگو می‌کنم

 

بر سر آشتی باامریکا دعواست.خامنه ای هر گونه آشتی زبونانه را نمی پذیرد اما جناح های دیگر حکومت اسلامی برای عبور از بحران ها را ـ تنها در پرتو مساعد ت و مروت با امریکا ارزیابی می نمایند.

اروپا نیز از تحریم های امریکا ، علیه جمهوری اسلامی به ستوه آمده است ، چرا که همه روابط اقتصادی پر در آمد خود را با ایران ـ علیرغم مشکلات اقتصادی دامنگیر اروپا را از دست می دهد!

علی لاریجانی در صحن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به احمدی نژاد از یک نقل قول "قدسی " حضرت محمد یاد کرد که در آن ازآغاز جنگ علیه تهمت زنندگان حکایت می کند!

نقطه شایان در این جلسه علنی ، خوار شدن احمدی نژاد بود.

رژیم اسلامی در آشوب های سیاسی واقتصادی بسر می برد! پایوران رژیم مافیائی بر سر تقسیم ثروت های باد آورده ائی که به ملت ایران تعلق دارد به نزاع علنی برخاسته اند و دیگرامکان آشتی و وحدت بین آنها ممکن نیست وخامنه ائی در گوشه ائی نشسته هست وهمه مسائل را زیر نظر دارد. حاکمیت برای برون رفت از بحران حکومتی ،ساختاری ،سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی به چه کنم وچه کنم افتاده است.گرانی وکمبود کالاها وفشار های اقتصادی که  از قطعنامه های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ناشی می شود ـ دیگر گلوی رژیم اسلامی رامی فشارد. مردم ایران دیگر فهمیده اند که دزدهای حرفه ائی بر کشورشان حکومت می کنند!

پاسخ جنگ طلبانه علی لاریجانی به احمدی نژاد به کجا منتهی خواهد شد؟

حفظ نظام به هرقیمت در حکومت اسلامی به چشم اسفندیار رژیم اسلامی شباهت یافته و برای همه به شهره آفاق جهان تبدیل گشته است.

جواد لاریجانی در یک نشست دانشگاهی:

اگر منافع نظام ایجاب کند با آمریکا حتی در قعر جهنم مذاکره می‌کنیم!

 

امریکا با گشاده روئی به جمهوری اسلامی پیشنهاد مذاکره علنی را داده است. علی‌اکبر صالحی تصریح کرد که زمان برای پایان بردن به مناقشه هسته‌ای فرا رسیده است. صالحی: به حسن نیت اوباما باور و امید داریم.

رژیم ولایت فقیه در سایه ضدیت کور و ارتجاعی با امریکا ، در منطقه ژست ضد امپریالیستی گرفته است.نقاب ضد امریکائی اگر از بین برود ، دیگر برای حکومت اسلامی آبروئی نخواهد ماند.

 

تاریخ حیات جمهوری اسلامی به بخوبی به همگان نشان می دهد که تضاد های داخلی حاکمیت با خارج نیز رابطه تنگاتنگی دارد.یک سر نزاع های داخلی به رابطه با امریکا متصل است.اسرائیل از سازش ایران با امریکا بسیار ناخرسند است .تضاد اسرائیل با امریکا به اوج خود رسیده است.ایران به لحاظ تاریخی برای امریکا بیشتر از اسرائیل ارزشمند شده است. امریکا می خواهد ـ قبل ازآنکه چین و روسیه ایران را بیش از این به نفع خود مصادره نمایند با جمهوری اسلامی به سازش دست یابد!

 

" "معامله بزرگ" در پيش است يا "تشديد تحريمها"؟اوباما پس از پیروزی دور دوم ریاست جمهوری خود اعلام کرد: دهه جنگ پایان یافته است!

این بار سلاح امریکا در برابر ایران به گونه دیگری خواهد بود :یابه سازش کشاندن و تمکین جمهوری اسلامی و یا ادامه تحریم های سنگین تا از پای در آمدن حاکمیت اسلامی !

امریکا به رهبران ایران در برابرجهانیان اعلام نموده است که حاضر به مذاکره علنی با حکومت است!

امریکا افکار عمومی جهان را بسوی خود جلب نموده است اما جمهوری اسلامی هنوز  در ستیز های درونی خود بسر می برد!

هیچ شکی نیست که از نبردهای درون جناحی حاکمیت ،مطمئنا جناح سازش با امریکا بیرون خواهد آمد.

رفسنجانی همانند یک روباه پیر به ثانیه شماری افتاده است تا همه برگ های برنده خود را علنی نماید!

او بخشی از اصولگرایان سنتی را به پیرامون خود فرا خوانده است.

قربانیان این دور از سازش ایران وامریکا کدام نیروها خواهند بود؟

جمهوری اسلامی هنگام پوست اندازی خود به تصفیه بخشی از نیروهای حاکمیت دست می زند تا با هویت تازه به خود دوام بخشد.

برکناری نخست وزیری مهندس بازرگان در سال 1358 در رابطه با امریکا یعنی در دوره صدارت بسیار ضعیف جیمی کارتر  قرار گرفته بود.

کودتا علیه بنی صدر در سال 1360 نیز در رابطه با رابطه سازش و تحویل گروگان های امریکائی در آغاز دوره ریاست جمهوری قدرتمندانه رونالد ریگان قرار گرفت.

در جریان برکناری آیت الله منتظری در دوران حیات خمینی ، رابطه با امریکا نیز کلید خورده بود.اطرافیان آقای منتظری نسبت به رابطه مخفیانه جمهوری اسلامی با امریکا واکنش نشان دادند و بسرعت دست به افشاگری زدند که به قیمت جانشان تمام شد!

برکناری وپاک سازی جناح چپ حاکمیت به رهبری مهندس موسوی در سال 67 به وقوع پیوست که همزمان  با روی کار آمدن جناح سازش کار رفسنجانی که خواستار مذاکره با امریکا بودند ،هم دوره شد!

روی کار آمدن محمد خاتمی با اشتیاق بیل کلینتون روبرو گردید اما خاتمی آنقدر ضعیف بود که نتوانست از آن بهره برداری نماید.

روی کار آمدن احمدی نژاد با رضایت جرج بوش دوم توام گردید تا بهترین بهانه ها برای حمله نظامی به جمهوری اسلامی فراهم گردد!

 

 

 از همان روز هائیکه که احمدی نژاد با کمال اطمینان شعار نابودی اسرائیل را می داد و با خاطر آسوده ، برخلاف جناح های دیگر حاکمیت ـ هر گونه حمله نظامی از جانب امریکا را غیر محتمل می دانست ، بخاطر رفت وآمدهای پشت صحنه نمایندگان او با امریکا ناشی می شد. او بارها بطور آشکار اعلام کرده است که خواهان رابطه با امریکا امابا عزت اسلامی  میباشد.

در کنار همه اینها که ذکر گردید اما جناح هائی از حاکمیت مانند سپاه ،بسیج و بخش های مالی وابسته به پاسداران ،حزب الهی های سنتی  و کیهان تهران به پیشباز سازش با امریکا نخواهند رفت.تجاری که در سایه تحریم ها بیشترین سودها را به جیب می زنند ، خواهان ضدیت با امریکا هستند.

همزمان با خصمانه‌ترین سیاست‌ها علیه ایران و اوج احساسات ضد آمریکایی مردم جهان

اظهارات عجیب هاشمی رفسنجانی در باره مذاکره و رابطه با امریکا

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=139101150…

  

در عین اینکه نیروهای مایوس ومماشات گر به بی تفاوتی مردم تکیه دارند اما علیرغم اینها ،کشور ایران از مبارزات روزانه وبدون وفقه ائی نیروهای سیاسی ، دانشجویان، کارگران ،معلمان و دیگر اقشار برخوردار است که در جهان نمونه است اما همه آن مبارزات در حال حاضر، شوربختانه بدون ستاد مرکزی و رهبری واحد بسر می برند!

: عماد افروغ به نقل از آفتاب " با تاکید بر اینکه "اصل کناره‌گیری از قدرت را در شرایط حساس باید از بزرگان دین آموخت"، گفت: «وقتی طفل معصوم و نوپای جمهوری اسلامی در حال تکه تکه شدن است، عده‌ای باید برای جلوگیری از این خسارت بزرگ، کنار بکشند».

:مهدوی کنی در یک موضع گیری بی سابقه از گروگان گیری سفارت امریکا ندامت کرده است ومی گوید از اول هم مخالف گروگان گیری بوده است اما چون اطاعت از "امر امام" لازم بوده است لذا از آن حرکت که انقلاب دوم نامید ه میشد حمایت نموده است وگرنه با اصل قضیه مخالف بوده است.شاید او صدای پای امریکائی ها را زودتر شنیده است وتمام تقصیر ها را به گردن خمینی می افکند تا در روز مبادا خود را در آینده گرفتار دادگاه های بین المللی امریکا ئی ها ننماید. امریکا متمدن هم کینه جوئی های منحصر به فرد خود را دارد ودر موقع مناسب تمام صورت حساب ها را روی میز قاضی می گذارد.همین موضع گیری امریکا در مورد مجاهدین خلق به اثبات رسیده است لذا همه کمونیستهای طرفدار خط امام از حالا به رژیم اصلاح شده ج.ا بسنده می کنند تا در صورت پیروزی امریکا ئیها به چنگ آنها گرفتار نیایند!

در همین روزها مهدوی کنی به احمدی نژاد گفته است ما رابه مثابه ابزار نپندارید!(آفتاب)

بی کفایتی وبی لیاقتی وماجراجوئی احمدی نژاد هر چه بیشتر بر دولتمردان و مردم ایران وجهانیان بیشتر وبیشتر به اثبات رسیده است!پاسپورت ایرانی از آخر بعد از افغانستان به مقام دوم رسیده است وبی آبروئی هرچه بیشتر برای جمهوری اسلامی افزوده می گردد!

رژیم ولایت فقیه تاکنون بر موضع بدست آوردن سلاح اتمی همچنان پای می فشارد و عملا تمام آرزو های خود را در بدست آوردن آن می بیند، آرزوئی که بیست سال برای آن سرمایه گذاری مالی وانسانی وحیثیتی خرج کرده است ونمی تواند به راحتی از آن بگذرد.در همین روزها معمر قذافی در مصاحبه ائی گفته است که لیبی پاداش خود را در صرف نظر کردن از سلاح اتمی بدست نیاورده است که همین می تواند سر مشق بسیار بدی برای رهبران حکومت اسلامی باشد تا ازادامه مذاکرات با رهبران اروپائی در آخرین روزهای نهائی سر باز بزنند. اما ماشین نظامی ج.ا آنچنان هار ولجام گسیخته شده است که تنها رویاروئی با یک ماشین نظامی را بهر قیمت در برابرخویش آرزو می کند وگرنه توسعه طلبی های ملاها به این آسودگی ها آرام نمی گیرد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.