رفتن به محتوای اصلی

ایمیل رسیده ، مردم هزاره افغانستان و حکومت ایران
18.01.2013 - 05:40

 مطلبی درباره نوشته شخصی به نام « یئلماز»  به نقل از "سایت قیرمیز" توسط« حمید برمکی»، پیرامون « هزاره ها» ، مردمی در افغانستان، ارسال و به دست آ.ائلیار و سایت ایران گلوبال رسیده است که در آن حمید برمکی از نوشته« یئلماز» نقل قول میکند که او مینویسد:

« هزاره ها «ملتی جانی و مزدور» هستند «که هزاران جنایت کرده اند»... « هزاره افغاني که هنوز معني تمدن و وجدان انساني را نمی فهمد»...  « بزنند هزاره ها را تا رو مار کنند به ما ربطي ندارد». 

از آنجاییکه ما مخالف « اعدام و کشتار و شکنجه انسانها» هستیم ایمیل رسیده را بازتاب میدهم. 
اینکه مردم « هزاره در افغانستان» چه تاریخی داشته اند و زبان و فرهنگشان چه بوده؟ عرصه تحقیقات اهل فن بیطرف است . 

یئلماز که متن زیر را در قیر میز درج کرده خود را  چنین معرفی میکند:
«  اول روي همدان مانور مي دادم و جمعيت استقلال چي جمع ميگردم و رسما استقلال عراق عجم را از ايران و آزربايجان رقم مي زدم...ضمن اينکه مدیريت اينجا- منظورش سایت قیرمز، توضیح از آ.ائلیار- هم ارتباطي با من ندارد تا حالا هم ندانستم مدير کيست چون جواب نانه هايم را با لهجه هاي مختلف تورکي مي نويسند فکر کنم بيش از 5 نفر باشند ». 

 حکومت ایران برای به انحراف کشاند «مبارزه حق طلبانه مردمان گوناگون ایران» عوامل خود را  با نظریات ناسیونالیستی«افراطی و فاشیستی» و حتی  «با دیگر اشکال نظری» به سایتها و جمع مبارزان میفرستد که اینگونه خطوط و نوشته ها را رواج بدهند. همینطورعوامل حود را در جمع مدافعان حقوق بشر قرار میدهد که اهداف خاصی را دنبال کنند. 
حکومت توسط آدمهای خود سایتها را ایمیل باران میکند. روزانه ایمیل های زیادی علیه شخصیهای آذربایجانی و اختلاف اندازی در جنبش آذربایجان به دست ما میرسد. 
 روشن است نظریاتی که در متن یئلماز آمده « انسانی» نیستند و ربطی به « مبارزه حق طلبانه آذربایجان » ندارند. و آنچنان که اندیشه نوشته نشان میدهد متن از آن یک « حق طلب آذربایجانی» نیست.  نقض حقوق بشر در هر نقطه ای از کره زمین از سوی هرکسی باشد محکوم است. 

سایت« شبکه همبستگی تورک های آذری و هزاره» و سایت «قیرمیز» هر دو با نظریه ی « ناسیونالیسم و ناسیونالیسم افراطی» کار خود را پیش می برند . مثل « ناسیونالیسم آریایی». 
و از زمینه های مورد پسند و قابل سرمایه گذاری فکری برای حکومت فاشیستی ایران است؛ که نیروی « حق طلبی و ضد تبعیض» مردمان گوناگون را به کجراهه برده و به هدر دهد . همچنان که میدهد.

حکومت ایران با این هدف بین ناسیونالیستها سرمایه گذاری میکند که آنها را به جان هم بیندازد - جنبش حق طلبی را به انحراف کشیده و ضعیف و نابود نماید و بر طول عمر خود بیفزاید. در این میان روشنگران آذربایجانی نیز زبانشان مو در آورده از بس که این مسایل را حلاجی کرده اند. اما کو چشم بینا و گوش شنوا؟
« اؤزو یئخیلان آغلاماز» - کسی که خودش زمین خورده نباید گریه کند. خود افتاده را ناله نشاید. شما ها که به کجراهه ی ناسیونالیسم افتاده اید یا -حکومت بدان سو سوقتان داده و میدهد- چیزی جز میوه « فاشیسم» نخواهید چید.

کودکان هزاره
 
 راسیزم عریان ...
 
آقای ائلیار عزیز و دوستان محترم سایت ایران گلوبال
 سلام و خسته نباشید.
لطفا مطلب زیر را در صورت تمایل در سایت ایران گلوبال منتشر کنید.
با تشکر
حمید برمکی
 
راسیزم عریان از زبان یکی از مدیران سایت قیرمیز
حمید برمکی
دوستان عزیز، مطلب زیر نمونه عریانی از فاشیزم ناب برپایه ترکپرستی است که از خامه یکی از گردانندگان و قدیمیترین عضو سایت قرمز تراوش کرده است. این شخص که  زیر نام مستعار «یئلماز» بطور شبانه روزی در قیرمیز قلم فرسایی میکند، خود را ترک همدان معرفی میکند و کینه عجیبی دارد به نام آذربایجان و واژه هایی مثل ترکی آذری، زبان آذربایجانی، ملت آذربایجان و غیره. به عقیده بعضی از کاربران، این شخص به احتمال زیاد خود مهران بهاری است و اگر او هم نباشد یکی از اعضای شبکه بهاریهاست.  نوشته زیر تنها یکی از واکنشهای جنون آمیز این فرد است در رابطه با تیتر خبری با مضمون «اتحاد ترکهای آذری و ترکهای هزاره». چنانکه در متن زیر دیده میشود، این شخص تا چشمش به واژه های «ترکهای آذری و ترکهای هزاره» افتاده، خونش جوش زده و راسیستی ترین کلمات را نثار مردم هزاره در افغانستان نموده است. از نگاه این شخص راسیست، هزاره ها به حد کافی «اصیل» نیستند تا صلاحیت ترک بودن داشته باشند! هزاره ها «ملتی جانی و مزدور» هستند «که هزاران جنایت کرده اند»... « هزاره افغاني که هنوز معني تمدن و وجدان انساني را نمیفهمد»...  « بزنند هزاره ها را تا رو ما رکنند به ما ربطي ندارد»... بله، روشنفکران پیشرو آذربایجانی خیلی وقت است که زنگ خطر را در رابطه با راسیزم ترکپرست به صدا درآورده اند. آیا وقتش نرسیده است تا دیگران نیز به این فرزانگان بپیوندند؟ این شما و این هم کلمات و جملات «آقای یئلماز بهاری همدانی»:
 کد نوشته:
 - #11 روز 9 ساعت قبل#41443
 
 
صد سال هم بگذرد در مقابل اين ادعاي احمقانه هزاره ها بايد ايستاد ما از اسب افتاديم اما از اصل نيفتاديم .
ملت جاني و مزدور که هزاران جنايت در ايران کرده اند هيچ رابطه اي با تورک ها ندارند. 
قبلا به خاطر خوشحالي از اينکه ملت فهيم يزد زده بودند اين افغاني ها خانه هاشان رو خراب کرده بودند مستقيما به پان ايرانيسم متهم شدم باز هم حمايت ميکنم اگر بتوانم خودم هم قاطي اينها مي شوم هزاره افغاني که هنوز معني تمدن و وجدان انساني را نيم فهمد به خاطر اينکه کم آورده مستقيما خود را ميچسباند به تورک ها اولا بايد تورکيه جواب بدهد نه ما گو اينکه انگار وجدان ملت تورک خوابيده 
کي مي خواهيم بفهميم هزاره به تورک ارتباطي ندارد چرا سايت راه مي اندازيد شبکه همبستگي با هزاره ها چه معني مي دهد ما دچار کمبود آدم در ميان ملت تورک نيستيم که بخواهيم از هزاره ها کمک بگيريم ملت ها به سمت غرب مي روند به سمت تعقل مي روند ما در شرق در ميان يک قوم عقب مانده فارس دنبال چي مي گرديم بزنند هزاره ها را تا رو ما رکنند به ما ربطي ندارد که را کشتي که اينگونه کشته مي شوي زار ورود هزاره ها به ميان حرکت هاي هويت طلبانه يعني اينکه باز از پاشنه آشيل يعني تشيع تير خواهيم خورد آنهم تيري سمي
حتي فارسيت ها هم با اينها ادعاي همبستگي ندارند با اينکه زبانشان يکي است نه زبان ما با هزاره ها يکي است و نه درتايخ اينقدر بي عرضه بوديم که به دلائل واهي از تورک بودن به فارس بودن تغيير هويت بدهيم هويت را مسخره کرديه ايد هويت چيزي نيست که از دست برود اگراز دست رفت بي هويتي 
بايد جلوي ادعاي مسخره هزاره ها ايستاد جلويهر کسي که حرف احمقانه مي زند بايد ايستاد به هر قيمتي که هست وقتي هويتمان از دست رفت ديگر چيزي باقي نمي ماند ريشه نداريم و باد مارا خواهد برد آنهم چه بادي بادي که از ... فارسيت ها خارج مي شود.
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
ویژه ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!