رفتن به محتوای اصلی

روسها بالاخره به آبهای گرم خلیج فارس رسیدند!
20.12.2012 - 13:28

بالاخره آرزوی دیرینه روسها به واقعیت پیوست و کشتی آنها به آب های گرم خلیج فارس رسید!

حکومت اسلامی که در انقلاب 57 با شعار " نه شرقی ،نه غربی " به قدرت رسید ، تاکنون بیشترین خدمات را هم به شرق و غرب نموده است.

کشورهای بزرگ برای خود اهداف بلند مدت تعیین می نمایند .برای مثال امپراتوری روسیه، توسط تزارها همواره آرزو داشتن تا به آبهای گرم اقیانوس هند و به تعبیری آبهای جنوب ایران برسند.  وصیت نامه پتر کبیر گویای این موضوع است . واقعیت های تاریخ معاصر نشان میدهد که آنها برای رسیدن به مطامع خود همیشه از یک برنامه ریزی بلند مدت اما دقیق پیروی کرده اند.

ناوشکن شاپوشنیکوف در بندرعباس؛ گسیل ناوگان روسیه به‌ منطقه

همزمان با گسیل ناوگان روسیه به آب‌های خاورمیانه و مدیترانه، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ایران از پهلو گرفتن ناوشکن مارشال شاپوشنیکوف در بندرعباس خبر داد. برخی منابع این تحرکات نظامی را از جمله با بحران سوریه مرتبط دانسته‌اند..رادیو فردا

 

سالیان دراز است که جمهوری اسلامی ایران در رویای خام خود در به دست گرفتن آقائی جهان، بخش عمده ای از ثروت های ملی ایرانیان را در کشورهای مختلف و بخصوص خاورمیانه به باد می دهد. ولی  روسیه کاپیتالیستی نیز همین هدف را دنبال می کند و در پیشبرد آرزوی خود ملاحظه ای هم ندارد.

«خبرگزاری فارس: به گفتهنماينده روسيه در ناتو، ادامه اقدامات خصمانه آمريكا و ساير اعضاي ناتو درقبال روسيه، ممكن است بر مواضع مسكو در خصوص مسئله ايران تاثير بگذارد،هرچند فعلا تصميمي در اين رابطه گرفته نشده است

به گزارش فارس بهنقل از روزنامه گازيه تا، ديميتري راگوزين، نماينده دائم روسيه در بروكسلاعلام كرد، ادامه اقدامات خصمانه از سوي آمريكا و ساير كشورهاي عضو ناتو درقبال روسيه، مسلما عواقب جهاني در پي داشته، از جمله ممكن است روي موضعگيري مسكو در خصوص مسئله ايران تاثير گذار باشد.»

مدتهاست که ایرانتوسط روسیه به وسیله ائی برایفشار بر روی غرب مبدل شده است. چاره مبارزانآزادیخواهیدر مبارزه با این شرائط ویژه چگونه باید باشد؟آیا در ضدیت باروسیه باید یک راست به آغوش غرب رفت؟تجربه تاریخی وخرد مندانه کدام راه رابه ما نشان می دهد تا آن را بر گزینیم تا سعادت و سربلندی و آزادی مردمایران تامین گردد!

در حال حاضر باردیگر موقعیت سوق الجیشی ایرانبه هر لحاظ به عصر قاجاریه برگشته است و روسها باردیگر در تلاشند تا همچنانایران را زیر نفوذ تزار ها نو پای کرملین نگاه دارند!در جریان این کشمکشها تمام چپ های سنتی به کمک روسیه قدرتمند و نوین شتافته اند و همان مبارزهضد امپریالیستی دوره گذشته را زیر چتر احمدی نژاد و روسیه نوین ادامه میدهند. شعارهای ضد امپریالیستی و ضد اسرائیلی چپ های سنتی از همان جنسی استکه رژیم اسلامی بهره می گیرد اما بدون شعائر اسلامیکه حکومت اسلامی بهخدمت گرفته است .جنسیت فکری و نظری بخش وسیعی از چپ های سنتی بجای مانده ازدوره جنگ سرد از همان جنسیت بخش های و سیعی از حکومت اسلامی به ظاهر ضدامریکائیاست که در پشت صحنه به گفته هوشنگ امیر احمدی میان ایران اسلامی وامریکا دائما در حال رفت و آمد هستند تا ایران جای اسرائیل را بگیرد (ایران مدعی است که اسرائیل دیگر موقعیت استراژیک و فلسفه بوجود آمدنش را درمنطقه خاورمیانه از دست داده است واین نظریه در میان بعضی از سیاست مدارانغربی نیز طرفدارانی دارد) و بدین خاطر امریکا دیگرلازم نیستاز اسرائیلحمایت بکند بلکه از ایران اسلامی که از ذخائر نفتی و گازی و استراژیکی حساسبرخوردار هست باید حمایت نماید.

 

«وزیر خارجه اسرائیل گفت  تمامی وعده ها و تعهداتی که به اسرائیل داده شده، «تنها حرف است و بس.» لیبرمن که در نشستی دیپلماتیک سخن می گفت، ادعا کرد که برخی از همتایان اروپایی وی از میان رفتن اسرائیل را «مفروض» می شمارند.»

http://ir.voanews.com/content/israel-lieberman/1563511.html

 

ایران اسلامی حاضر است در صورت به توافقرسیدن با امریکا تمام پیمانهای خود را با روسیه  بهم بزدو تا با داشتن سلاح اتمی و غرور اسلامی برای مانور دادن به کشور هایعربی منطقهخاورمیانه به آغوش امریکا برود اما اسرائیل در این نزاع ها ورفت آمد ها بی تابی می کند تا جایگاهش حفظ گردد که در این مورد هیچ تردیدینیست.

همانطور که میدانیم یکی از اهداف اساسی انقلاب مشروطیت در بیش از صد سال پیش پایان دادنبهمنافع و تسلط بدون حد ومرز روسهابرایران قاجاریه بود. روسیه تزاریتوسط قزاق هایش از محمدعلی شاه حمایت می کردند و آزادیخواهان ایران را نیزسرکوب می کردند.همچنانکه روسیه در 34 سال گذشته از حکومت آخوندها حمایتبعمل آورده است ودر تمام رای گیری های سازمان ملل مبنی بر نقض حقوق بشر بهنفع جمهوری اسلامی رای داده است وهیچگاه از حقوق مدنی و دمکراسی در ایراندفاع نکرده است.آنروز ها روسیه تزاری به غولی غیر قابل کنترل تبدیل شده بودو امپراتوری روسیه از شرق و غرب و جنوب تا شمالدائما در حال پیشرویسعوبانه بود.رسید ن به آب های گرم خلیج فارس ایران، آنها را آرام نمیگذاشت.

استعمار انگلیس برای مهار روسیه تزاری به هر د ست آویزیمتوسل می شد.انگلستان که باطنا از انقلاب مشروطیت که در راه استقلال وحکومت قانون قدم برمی داشت ناراضی بود اما چون می دید انقلاب مشروطیتبرعلیه تسلط روسیه بر ایران است از آن دفاع می کرد تا آن انقلاب به پیروزیبرسد تا حضور بی چون و چرای روسیه تزاری پایان یابد.در نزد انگلیسیها کنارآمدن با رهبران انقلاب مشروطیت که از کشورهای اروپائی آنروز الهام میگرفتند ودر فرنگ تحصیل کرده بودند بسیار آسان می آمد تاامپراتور روسیهتزاری!در آنروزها استعمار انگلیس بر هندو ستان نیز تسلط یافته بود و هند رااستعمار و استثمار می کرد اما در عین حال هند را صنعتی نیز کرده بود.

درهمین رابطه کارل مارکس از استعمار انگلیس در هند چون سرمایه داری را بوجودمی آورد و طبقه کارگر در هند متولد می شد ،حمایت می کرد.اینک نیز روسیههمان نقش ارتجاعی دوره تزار ها را که در قرارداد 1928 میلادی موظف شده بودتا از وراثت سلطنت تنها در خاندان قاجاریه حمایت نماید باردیگر به همانشیوه برحفظ حکومت اسلامی بر ایران متعهد شده است و به نارضایتی مردم ایراناز حکومت آخوند ها وقعی نمی گذارد چراکه خود روسیه نیز فاقد دمکراسی واقعیدر کشورش است.در رابطه حمایت های روسیه از بقای جمهوری اسلامی، حکومت روسیهدائما در حال تجهیز آخوند ها به راکت های ماهواره ائی و سلاح های فوقپیشرفته ائی است که ایران را وسوسه می سازد تا به جنگ غرب و اسرائیل برود.

در نهایت روسیه در اندیشه وجه المصالحه قرار دادن ایران و عنصری برایباجگیری از غرب به حساب می آورد!اگر انگلیس موذیانه در جهت منافع خویش ازانقلاب مشروطیتکه علیه حاکمیت بلامنازع روسیه بود ، حمایت می کرد اینکنیزغرب از جنبش آزادیخواهی مردم ایران هرچندبنظر بعضی ها ظاهری نیزمیباشد از جنبش آزادیخواهی مردم ایران کهعلیه منافع استراژیک روسیه نیز میباشد ، حمایت می کند.مشروطه خواهان از تضاد های انگلیس و روسیه تزاری درایران بخوبی بهره بردند تا به اهداف ملی و آزادیخواهی مشروطیت دستیابند.شایسته است که آزادیخواهان کنونی رهائی مردم ایران از تضاد های غرب وروسیه حامی استبداد در ایران با حفظ استقلال سیاسی بهره ببرند تا به اهدافآزادی و دمکراسی و سعادت مردم رنجدیده ایران دست یابند!

در همین راستا نیروهای سیاسی به اصطلاح اپوزیسیون همچنان در حال " چه کنم و چه کنم " گرفتار آمده اند وآنها اگر به شاه سلطان حسین صفوی می خندند اما خودشان از او ضعیف تر شده اند!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.