رفتن به محتوای اصلی

همبستگی بین المللی برای کارزار دفاع از حقوق کارگران زندانی
20.12.2012 - 11:50

کمیته کمیته دفاع از رضا شهابی در 44 مین اطلاعیه در حمایت از رضا شهابی با اشاره به نامه اعلان اعتصاب غذای  آقای شهابی , کارگر زندانی ؛ اعتراض شدید به شرایط و رفتارهای زننده ای که این کارگر زندانی را به اتخاذ چنین تصمیم خطرناک برای سلامتی اش واداشته است اعلا م کرد . محمود صالحی از فعالین  کارگری نیز با انتشار بیانیه ای  خواستار همبستگی بین المللی  برای راه اندازی کارزاری در دفاع از کارگران زندانی شد

متن بیانیه ها به شرح زیر است

اطلاعیه شماره 44: رضا شهابی کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد طی نامه ای با عنوان “ من فقط یک نمونه از اجحاف علیه سلامت زندانیانم ” و در اعتراض به شرایط دشوار و نبود امکانات ابتدائی زندان اعلام کرد که در مرحله ی اول اعتراض اش روند درمان و مصرف دارو را قطع می کند و اگر مسئولان همچنان نسبت به حل مشکلات اقدامی نکردند آن گاه دست به اعتصاب غذا خواهد زد. اما در پی رفتار ناشایست پاسیاری که همراه رضا به بیمارستان آمده بود و تهدید رضا به کتک توسط این فرد، رضا شهابی روز دوشنبه و به هنگام ملاقات با خانواده اش اعلام داشت که تصمیم خود را عوض کرده و در اعتراض به شرایط سخت زندان، عدم رسیدگی به وضعیت درمانی اش و اعتراض شدید به برخورد زننده ی پاسیار زندان اعتصاب غذای ترش را آغاز کرده است.

در 3 سالی که از زندانی شدن رضا می گذرد او 2 بار دیگر نیز دست به اعتصاب غذا زده بود که این امر باعث آسیب های جدی و جبران ناپذیری به او شده است. واقعیت این است که اعتصاب غذا تنها چند روز امتناع از خوردن نیست و عواقب جسمی این اقدام، بسیار خطرناک و اکثراً غیر قابل برگشت است و در واقع می توان گفت اعتصاب کننده به معنای دقیق کلمه از جان و بدن خود مایه گذاشته است. رضا شهابی علاوه بر مشکلات در ناحیه ی کمر، گردن و پای خود از مشکل فشار خون بالا که هر روزه باعث خونریزی شدید از بینی وی می شود نیز رنج می برد و امتناع از خوردن غذا و خصوصاً دارو بسیار برایش خطر دارد.

کمیته ی دفاع از رضا شهابی ضمن اعتراض شدید به شرایط و رفتارهای زننده ای که این کارگر زندانی را به اتخاذ چنین تصمیم خطرناک برای سلامتی اش واداشته است اعلام می دارد که رضا با توجه به وضعیت بسیار نامناسب جسمی و همچنین سابقه ی 2 بار اعتصاب غذای سنگین، به هیچ وجه توان و کشش اعتصاب غذای دیگری را ندارد و مسئولیت مستقیم هر گونه عواقب حتمی این اعتصاب غذا را بر دوش مسئولانی می داند که از دادن ابتدایی ترین حقوق انسانی به او و بسیاری از زندانیان سرباز می زنند. همچنین کمیته ی دفاع از رضا شهابی از کارگران و تشکل های کارگری می خواهد که به هر شکل ممکن اعتراض شان را نسبت به شرایط رضا شهابی و دیگر کارگران دربند اعلام کنند.

کمیته دفاع از رضا شهابی – 29 آذر ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

k.d.shahabi@gmail.com

http://www.k-d-shahabi.blogspot.com

:فراخوان محمود صالحی

در دفاع از کارگران زندانی به پا خیزیم

کارگران، مردم آزاده، تشکل های کارگری؛

رضا شهابی این کارگر فعال و مبارز جنبش طبقه کارگر ایران، از روز دوشنبه ٢٧ آذڕ ماه ١٣٩١،  مجدداً دست به اعتصاب غدای تر زده است. او برای رسیدن به خواست و مطالبات ابتدائی خود و همه زندانیان سیاسی، و در اعتراض به رفتار شنیع پاسیار و مامور زندان که او را تهدید کرده بودند، تصمیم به اعتصاب غدا گرفت. ماموران زندان خطاب به رضا گفته بودند که : “ما نمی توانیم هزینه شما ضد انقلاب ها را تامین کنیم و باید خود شما هزینه درمان تان را پرداخت کنید.”

این در حالی است که رضا شهابی دارای همسر و دو فرزند است که در این شرایط بحران زده اقتصادی ایران، نزدیک به 3 سال است که به اتهام دفاع از کارگران و محرومان جامعه در زندان به سر می برد و مطابق اظهارات ربابه رضایی همسر رضا شهابی، اجاره خانه ای که وی و فرزندان او و رضا در آن زندگی می کنند، از طرف مردم و کارگران تامین می گردد.

جرم رضا شهابی تنها فعالیت کارگری و دفاع از خواست و مطالبات خود و هم‌طبقه‌ای هایش است. حاکمیت سرمایه‌داری ایران، زبان اعتراض کارگران را برنمی‌تابد و حتی در درون زندان هم، رضا شهابی ها را مورد بی‌حرمتی و آزار و ستم مضاعف قرار می دهد.

کارگران، مردم شریف و آزادیخواه؛

اکنون که رضا شهابی وارد اعتصاب غذا شده است، مطمئنا” وضعیت جسمی او با خطر جدی مواجه خواهد شد. این وظیفه تک تک انسان های آزادی خواه و عدالت جو است که صدای او باشند و با همبستگی بین المللی و اعتراضات سراسری، کارزاری در حمایت از مبارزات رضا شهابی، شاهرخ زمانی، پدرام نصرالهی، بهنام ابراهیم زاده، محمد جراحی و دیگر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی به راه بیندازند.

محمود صالحی

٢9 آذر ١٣٩١

انتشار از کمیته ی دفاع رضا شهابی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.