رفتن به محتوای اصلی

وزیر کشور: ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری از ۱۷ اردیبهشت آغاز می‌شود
15.12.2012 - 13:15

وزیر کشور با اشاره به زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: بخشی از انتخابات 92 به صورت الکترونیکی انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محمدنجار امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تقویم زمانبندی انتخابات سال 92 اظهار داشت: همکاران ما در ستاد انتخابات کشور تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین چهارمین دوره انتخابات شورای شهر فراهم کردند.

وی افزود: جدول انتخابات، تنظیم شده و مقدمات کار فراهم شده است و انتخابات روز جمعه 24 خرداد ماه 92 برگزار می شود و امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم در آن انتخابات باشیم.

محمدنجار درمورد تاریخ ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به مدت 5 روز از تاریخ 17/2/92 تا 21/2/92 می توانند ثبت نام کنند و همزمان نیز هیات اجرایی انتخابات به مدت سه روز از تاریخ 17/2/92 تا 19/2/92 تشکیل می شود.

وزیر کشور همچنین در مورد زمان ثبت نام کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا تصریح کرد: از تاریخ 26/1/92 تا 1/2/92 به مدت هفت روز داوطلبان شورای شهر می توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این دو انتخابات بزرگ در چهار حوزه انتخابیه انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی نیز برگزار می شود، افزود: حوزه انتخابیه دماوند- فیروزکوه در استان تهران، ایلام در استان ایلام، تویسرکان در استان همدان و تنکابن و رامسر در استان مازندران انتخابات میان دوره مجلس برگزار می شود و علاوه بر این در دو حوزه انتخابیه آذربایجان غربی و کهگیلویه نیز انتخابات میان دوره خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

محمدنجار همچنین در واکنش به طرح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما توسط نماینده وزارت کشور به صراحت نظر دولت و همچنین وزارت کشور را در این خصوص به اطلاع رسانده ایم و اعتقاد داریم این طرح بر خلاف قانون اساسی و همچنین مقایر با اصل تفکیک قوا است.

وزیر کشور گفت: مسائل اجرایی طبق قانون اساسی در حوزه قوه مجریه است اما تعامل خوبی در این خصوص انجام شده و مجلس محترم نیز ماده 35 را حذف کرده است.

وی با بیان اینکه باید منتظر تکمیل این طرح باشیم، بیان کرد: برای اظهار نظر کامل درباره این طرح باید منتظر بمانیم تا ببینیم طرحی که به شورای نگهبان فرستاده می شود، چگونه است و ما بارها مخالفت خود را اعلام کرده ایم و نمایندگان نیز نظرات ما را شنیده اند.

محمدنجار همچنین در مورد برگزاری انتخابات رایانه ای ادامه داد: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بخشی از کار به صورت آزمایشی به طور الکترونیکی انجام شد و این وضع در مورد انتخابات آینده نیز ادامه خواهد داشت و بخشی از انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی در مورد تمیهدات وزارت کشور برای انتخابات پیش‌رو افزود: از مدت ها قبل همکاران ما در ستاد و معاونین سیاسی باید برای انتخابات تمهیدات را فراهم کنند چراکه انتخابات سال آینده کار بزرگی است و ما تاکنون کارهایی را در این راستا انجام داده ایم که هنوز اعلام نکرده ایم.

وزیر کشور ادامه داد: انتخابات سال آینده در 31 استان و 400 فرمانداری و بخش ها و حوزه های انتخابیه مختلف برگزار می شود. بنابراین باید خیلی از کارهای اجرایی ساماندهی شود، لذا جلسات مداومی برای هماهنگی میان اعضای خود داریم.

محمدنجار با اشاره به تجربه های وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مختلف خاطر نشان کرد: ما تجربه برگزاری ده انتخابات ریاست جمهوری، سه انتخابات شورای شهر و نه دوره انتخابات مجلس را داریم و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با موفقیت برگزار شد و قطعا تیم مدیریتی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سال 92 از این تجربه ها استفاده می کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
خبرگزاری مهر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.