رفتن به محتوای اصلی

انقلاب كبير جمهوري اسلامي در راه است!
14.12.2012 - 10:30

1- نامه تمامي گروه ها و تشكيلات خارج از ميهن ( آزربايجان) به بان كي مون در ارتباط با درخواست رفراندوم براي آزربايجان جنوبي 
2- موضوع مصوبه واگذاري بررسي انتقال پايتخت به يكي از شهرهاي ايران ، از جمله مطرح شدن تبريز به عنوان اولين نامزد از نظر سياسي و اقتصادي در اين چند ماه اخير ؛ 
و مطرح شدن ايران فدرال از سوي همه گروه هاي اپوزسيون و حتي برخي از گروه ها، مثل حزب دموكرات كردستان و كومله.
رژيم اسلامي براي حذف و انعكاس منفي فعاليت اپوزسيون بلافاصله موضوع تغيير سيستم اداره حكومت به فدرال از سوي مركز پژوهشگاه مجلس شوراي اسلامي،  و امروز خبر مصوبه در صحن علني مجلس مبني بر تغيير پايتخت و تلويحا تبريز به عنوان اولين نامزد اين انتخاب مطرح مي شود ؟! 
از سوي اتفاقات و كشمكش هاي اخير بين قدرتهاي داخلي جمهوري اسلامي اين احتمال را قوت بيشتري مي دهد كه ايران خيلي زودتر از انتخابات رياست جمهوري به فدرال اسلامي تبديل و تقسيم قدرت بين حكومت انجام شود از اين رو موضوع تغيير پايتخت كه بنظر اينجانب نه تنها تبريز بلكه مشهد و اصفهان نيز نه از نظر اقتصادي بلكه صرفا از نظر سياسي نيز مطرح مي باشد و احتمال بسيار مي رود خود رژيم براي مقابل با موضوع فدراليزم اپوزسيون اين امر كه ايران به 3 و يا 4 نقطه از نظر تقسيم قدرت بين سياسيون تقسيم گردد صد البته هم توانسته است بسياري از موضوعات ايران فدرال اپوزسيون را منتفي كرده و هم از جهت پايتخت نمودن اين سه يا جهار نقطه در كشور به صورت هم زمان تهران – تبريز – اصفهان و مشهد خصوصا تبريز.
از اين لحاظ كه موضوع حقوق حقه تركان آزربايجاني را با اين مصوبه از نظر ظاهري مخدوش نمايد و اين باور را برساند كه همانطوريكه مي گفتند تبريز بعنوان يك قطب براي ايران مطرح بوده و هست ! اما بر اين باور هستيم كه اين تقسيمات اگر هم صورت پذيرد نه بعنوان راهي به سوي دموكراسي در ايران است بلكه اول تقسيم قدرت بين سياسيون رژيم و دوم براي احياء بقاي بيشتر و حذف خطراتي چون خواسته هاي مدني آزربايجان و ساير ملتهاي آزادي خواه و نظارتها و فشارهاي بيشتر براي نابودي بيشتر اين حقوق است . 
بي تريد همه گان مي دانيم تنها تهديد بزرگ براي رژيم جمهوري اسلامي وجود صداي حق طلبانه آزربايجان جنوبي و ساير ملل عير فارس است . و انتقال بخشي از قدرت براي تقسيم قوا و نظارت بيشتر و سركوب بيشتر خواهد بود . بگذاريد از منظر ديگري به موضوع نگاه كنيم : 
در اين درگيري هاي اخير بين سران جمهوري اسلامي حذف هر گروه چه هاشمي و چه احمدي نژاد و يا خامنه اي منجر به ساقط شدن حكومت خواهد شد اما با تقسيم قوا و به نمايش درآوردن اينكه در جمهوري اسلامي انقلاب كبيري اتفاق افتاده و رو به سوي دموكراسي مي رود و با اين تقسيمات كه پر واضح است كه باز نمايندگان حاكميت ( خامنه اي ) در همه گروه ها به اصطلاح فدرال خواهد بود اما از نظر ظاهري ايران فدرال اما با طرح اسلامي آن معني بيشتري خواهد داشت لذا بر اين باور هستم كه نتانياهو براي همين شمارش معكوس خود را از دو نيم ماه به پايان مهلت به ايران را آغاز كرده است و از اين روهست احمدي نژاد علني اعلام مي كند كه ايران يك كشور اتمي شده است و چه بخواهيد و چه نخواهيد بياد داريم كه وقتي در دوران محمد خاتمي در سازمان ملل وقتي از دور به هياتهاي آمريكاي سلام و احوال پرسي كرد چگونه با او برخورد كردند در حالي كه احمدي نژاد امروز رو در روي رهبري ايستاد و خواستار تغيير نگرش در مناسبات ايران با غرب مي كند . 
در 34 سال اخير هميشه سياسيون حاكم جمهوري اسلامي به رسم رو روال علوم سياسي عمل نمي كنند و كاري مي كنند كه هرگز تصور آن از روي علوم آكادميك سياسي كاري بس خودكشي سياسي معني مي شود . پوست اندازي تفكري احمدي نژاد تا حدي است كه حتي روسيه با اينكه از بشار اسد قطع اميد كرده است اما او هنوز آغاز راه است و با تفكر تغيير حاكميت سوريه ولو به بخشي كه به نفع سياستهاي نقشه آينده خود مي انديشد هاشمي سخن از وحدت ملي مي زند ؟! و مجلس تحت اوامر رهبري در واقع براي حل مشكل اجتماعي پايتخت و انتقال آن به يكي از شهرهاي كشور فكر مي كند اما در سر فكر ديگري مي پروراند . تيم احمدي نژاد بايستي در انتخابات سال آينده پيروز شود واگر نه تمام انچه را كه كاشته پنبه خواهد شد . تشكيل دولت امام زمان در شيعه عراق براي ايشان خيلي گران تمام شد و هزينه اين ول خرجي براي امام خامنه اي بحث بر انگيز شد و امروز احمدي نژاد با پوست اندازي ديگر در خط رهبري نيست . 

حكومت مي داند كه غرب براي حفظ منافع خود تغييرات اساسي در اين رژيم را خواستار است و با توجه به سياست اپوزسيون خارج از كشور و ديدگاه ساير ملل غير فارس و آزادي و تشكيل دولتهاي مستقل برنامه ديگري است كه روي آن برنامه ريزي مي كند و دوست دارد با اين تغيير اساسي كه نامش انقلاب كبير در جمهوري اسلامي است، به روش اسلامي فدرالي كردن اين كشور، هم نظر غرب را در باره رو به سوي دموكراسي و هم نظر تجزيه ايران را حل كرده باشد . 

اگر از فردا تا روز انتخابات رياست جمهوري ايران اسلامي، اخباري در باره تقويت و تغيير در شوراها ، و انجمن هاي ايالتي و ولايتي ،  در مجلس شنيديد تعجب نكنيد . آقاي احمدي نژاد دوست دارد برگردد به جایي كه در آنجا دوران كارورزي خودش را به پايان رسانيده و غرب و شمال غرب ايران را براي تشكيل دولت خود تحت قيوميت امام خامنه اي پذيرفته است ، اما در فكرش چيز ديگري مي پروراند . من هم ارزو مي كنم كه اين تحليل اصلا به واقعيت نزديك نشود اما متاسفانه از عملكرد سياسيون رژيم اين موضوع استنباط مي گردد . بنابراين حركت ملي آزربايجان و ساير ملل غير فارس بايستي فكر و انديشه اي براي مقابله با اين حركت موزيانه حكومت ارائه بدهند .

 

انتشار از: لیدا افشار

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.