رفتن به محتوای اصلی

هدیهً "خود نویس" به دادستانی جمهوری اسلامی!
14.12.2012 - 09:33

 در خبر ها آمده است که خبرنگاری از جعفری دولت آبادی، دادستان تهران می پرسد: به تازگی یک فایل صوتی در رابطه با مهدی هاشمی منتشر شده آیا دادستانی بر روی این پرونده مطالعه‌ای انجام خواهد داد. دولت آبادی می گوید: "هر کسی این موضوع را تکذیب کند به خودش منتسب می‌شود."  

زمانی که مهدی هاشمی در زندان است و تحت فشار قرار دارد، انتشار نوار گفت و گویش با نیک آهنگ کوثر در اینترنت از جانب هرکس که باشد، نهایت نا مردی و رذالت است.صحیح نیست که انسان ها برای رسیدن به آرمان هایشان با بی اخلاقی به جنگ اصلاح طلبان جمهوری اسلامی بروند.

 در نوار گفت و گوی این دو نفر، استنباط می شود که نیک آهنگ کوثر تلاش دارد مهدی هاشمی را در یک گفت و گوی کاملا دوستانه غافلگیر کند و از او حرف بکشد و او را به دام اندازد.

آقای کوثر در این گفت و گو حتی برای یکبار هم نمی گوید که دارد صحبت های آقای هاشمی را ضبط می کند. او اجازه ندارد  از راههای دوستانه اعتماد هاشمی را به خود جلب کرده، سپس به او نارو بزند و گفته هایش را به اینجا و آنجا بفرستد ویا احتمالا بفروشد..

 با وجود اینکه نوارهای صوتی از نظر دادگاه سندیت ندارد و فاقد ارزش حقوقی است، اما حرفهایی که در این نوار به خامنه ای و رژیم جمهوری اسلامی نسبت داده شده است، و سئوالهایی که  جنبه بازجویی پیدا کرده است، می تواند در بیدادگاههای جمهوری اسلامی علیه هاشمی مورد استفاده قرار گیرد. این نوار اگر هم انتشار عمومی نمی یافت محتملاً از طریق مجاری خاص در اختیار مأموران امنیتی گذاشته می شد.

 شایان ذکر است که نیک اهنگ کوثر بعنوان روزنامه نگار، این مکالمه را بدون اطلاع مهدی هاشمی و با نیت قبلی سوء استفاده ضبط کرده و از آن بهره برداری کرده است. و چنین است که همۀ موارد منفی این نوار چون تیری که کمانه کرده است، بسوی خودش باز گشته است.

 چند روایت کوتاه از منابع دیگر جالب توجه می باشد:

 سایت بازتاب می گوید که آقای نیک آهنگ کوثر پیشنهاد یک میلیون دلاری از آقای بوذری دارد جهت پرونده سازی برای مهدی هاشمی.! سایت بازتاب می افزاید: "طبیعی ترین گزینه ای که به ذهن می رسد، این است که فردی که نیک آهنگ کوثر به سفارش وی با مهدی هاشمی تماس می گیرد و این گونه از او تحلیلهای رادیکال بیرون می کشد و برخلاف اظهار صریح خود که مکالمه خصوصی است، آن را ضبط  می کند، اکنون این مکالمه را فاش کرده است. این طرف سوم از یک سو مطمئن است که هویتش توسط نیک آهنگ کوثر فاش نمی شود، چون بیشترین ضربه را از این افشاگری خود نیک آهنگ دریافت می کند. از طرف دیگر نوعی مالکیت بر این نوارها دارد. چون احتمالا بابت آن پول یا امتیازی پرداخت کرده است و از بعد سوم، از افشای آن سود می برد که طبیعتا باید آن را در همان جریان افراطی داخل کشور جست."

 سایت رجا نیوز می گوید که برخی می خواهند چنین وانمود کنند که نیک آهنگ کوثر نفوذی نظام است و با فروختن فایل گفت وگوی مهدی هاشمی به برادران! پرونده او را یکسره کرده است.!

 نویسنده ای در سایت «ایران امروز» می نویسد که "با توجه به مضامین متن و اظهارات مصاحبه کننده که ارتباطات با سابقه و زیادی با مهدی هاشمی داشته می‌توان فرض را بر آن گرفت که متن اصالت دارد و این مهدی هاشمی است که از سوی خود، جمع خود («ما») و پدرش هاشمی رفسنجانی سخن می‌گوید." 

مسئول سایت ایران گلوبال با قاطعیت خطاب به نیک آهنگ کوثر می نویسد که «شما بعنوان یک روزنامه نگار  مخالف رژیم، تحت هیج شرایطی  حق نداشتید که  فایل صوتی مصاحبه شونده ای را که اکنون در زندان بسر می برد، در اختیار دیگران قرار دهید... بنابراین، اینکه مهدی هاشمی کیست و پدرش دزد و جنایتکار و آدم کش بود و... بهیج وجه عمل غیر انسانی شما را توجیه نمی کند. این کار غیرحرفه ای شما موجب می شود که همه ناراضیان رژیم و کسانی که مخالف خامنه ای هستند از ترس حاضر نشوند با مطبوعات خارج کشوری گفتگویی داشته یاشند  و اطلاعاتی از درون نظام را به ما  بدهند.»

نتیجه گیری سایت "دلقک ایرانی" در این باره چنین است که "این نوار کمترین ضرری به مهدی هاشمی نخواهد زد و همۀ تبعات منفی اش دامنگیر خود نیک آهنگ خواهد شد. اما تأسف اینجا نیست که نیک آهنگ روزنامه نگار برای همیشه نابود بشود. مهم این است که نیک آهنگ کوثر با این عملش داغ ننگی گذاشت بر پیشانی روزنامه نگارای حرفه ای جهان و ایران. و بسیار طول خواهد کشید که جامعۀ مطبوعاتی ایران بویژه در خارج و اپوزیسیون بتواند مجدداً حسن نیت و وفاداری به "مسئولیت قلم"ش را ثابت و به ریل اصلی برگرداند. متأسفم! یا...هو"

 یکی از دوستان کوثر در سایت خود نویس می نویسد که "هدف از انتشار این فایل صوتی نه ضربه زدن به مهدی هاشمی‌، بلکه نیک‌ آهنگ کوثر و خودنویس بوده است چرا که مهدی هاشمی‌ اکنون در پناه پدر خویش که یکی‌ از ارکان  نظام و  سياست‌مدار همواره تعيين کننده براي حفظ و حراست نظام می‌باشد قرار دارد و اساسا هیچ خطری وی را تهدید نمی‌کند و برعکس، نیک‌ آهنگ کوثر به عنوان یک پناهنده سیاسی، غیر از سایت خودنویس هیچ تریبون دیگری برای دفاع از خود ندارد و جریان‌هایی با منافع مشترک در داخل و خارج قصد دارند از دست نیک‌ آهنگ و خودنویس یک‌بار برای همیشه راحت شوند و قضيه انتشار اين فايل صوتي ظاهرا بهانه لازم براي اين منظور را فراهم آورده است." 

 کیهان شریعتمداری می نویسد: "تازه فایلهای بعدی همین سریال گفت وگو در راه است... كوثر پيش از اين اعلام كرده كه فايل هاي صوتي ياد شده بالغ بر 20 عدد مي باشد... سايت روز آن لاين انتشار كاريكاتورهاي وي [نیک آهنگ کوثر] را متوقف كرد."

 و نویسنده ای در گویا نیوز می نویسد: "به هرحال هر کدام از این احتمال ها و هر احتمال دیگری را که بتوانیم تصور کنیم یک وجه مشترک دارند و آن این است که سر منشأ تمام احتمالات یک نام است: نیک آهنگ کوثر."

 و در پایان، موضع رسمی و توضیحات نیک آهنگ کوثر در قبال نوارها که تمام تقصیرات را به گردن دیگران می اندازد، شباهت زیادی دارد با قصه ی «کی بود، کی بود؟، من نبودم.!» و یا «من نبودم، دستم بود، تقصیر آستینم بود.!»

 پ. آشنا

جمعه ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.