رفتن به محتوای اصلی

ششمین تجمع یك سال اخیرکارگران نساجی مازندران , مقابل ریاست جمهوری
04.12.2012 - 09:35

صبح امروز حدود ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه نساجی مازندران به نمایندگی از ۸۰۰ کارگر این كارخانه برای ششمین بار طی یك سال اخیر در اعتراض به پرداخت نشدن ۲۷ ماه حقوق و مطالبات معوقه و همچنین عدم بازگشایی این کارخانه در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند

سعید ابراهیمی، نماینده منتخب کارگران نساجی مازندران كه در این تجمع حضور داشت به ایلنا گفت: با وجود اتمام مهلت مقرر شده، نماینده کارفرما به توافق خود در خصوص بازگشایی کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران عمل نکرده است

منتخب کارگران کارخانه نساجی مازندران ادامه داد: در حال حاضر سه روز از مهلت تعیین شده می‌گذرد اما ریالی بابت مطالبات کارگران پرداخت نشده و کارخانه همچنان تعطیل است

گفتنی است، در اواخر ماه گذشته کارگران کارخانه نساجی مازندران، نماینده سرمایه گذار و خریدار خارجی کارخانه با اطلاع برخی مسئولان کشوری و استانی در خصوص بازگشایی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه کارگران توافق کرده بودند.

به موجب این توافق نماینده کارفرمای خارجی کارخانه نساجی مازندران متعهد شده بود تا ۱۰ آذرماه ۲ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات معوقه کارگران پرداخت کند و هم‌زمان کارخانه را بازگشایی کند.

همچنین به موجب این توافق دولت متعهد شده بود تا در صورت عملی شدن تعهدات کارفرماٰ، مبلغ ۲ تا ۳ میلیارد تومان تسهیلات بابت پرداخت طلب باقیمانده کارگران فراهم کند.

نماینده کارگران نساجی مازندران در این باره گفت: از آنجا که در خصوص بدقولی نماینده کارفرما هیچ کسی پاسخگو نبود شب گذشته حدود ۲۰۰ نفر از کارگرا کارخانه به نمایندگی از همه همکاران شاغل و بازنشسته خود برای پیگیری خواسته‌های صنفی به تهران آمدند.

یكی دیگر از كارگران حاضر در این تجمع، در گفتگو با ایلنا، ضمن بیان اینکه تصمیم شب گذشته كارگران برای مسافرت به تهران برای برخی مسولان استانی خوشایند نبوده است، افزود: به نمایندگی از حدود ۸۰۰ کارگر به تهران آمدیم تا بدانیم چرا کارفرما در موعد مقرر به توافق خود عمل نکرده است.

ابراهیمی منتخب کارگران کارخانه نساجی مازندران در خصوص نتایج تجمع صبح امروز کارگران این کارخانه که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: به دنبال این تجمع، سه نفر از کارگران با مسئولان مرکز رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت‌و گو کردند.

وی افزود: به دنبال این گفت‌وگو مسئولان این مرکز طی نامه‌ای از مسولان وزارتخانه‌های دارایی و صنایع در مورد وضعیت کارخانه نساجی مازندران توضیح خواستند تا بر اساس آن طی جلسه‌ای در مورد وضعیت کارخانه و کارگران ان تصمیم گیری کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.