رفتن به محتوای اصلی

نکاتی در باره روش ایران گلوبال در نشر اخبار و درج مقالات
12.11.2012 - 08:51

 روزانه نزدیک به 40 خبر ، مقاله  ، ویدئو ویا فایل صوتی در ایران گلوبال منتشر می شودو مسئولیت هر نوشته ای را هم طبیعتا بعهده نویسنده و منتشر کننده می باشد . دیروز خبری تحت عنوان «  قابل توجه فعالان حرکت ملی آذربایجان» در سایت منتشر شد که  «حزب استقلال آزربایجان جنوبی (گایپ)  آن را تکذیب کرد» و انتشار خبر را   به دور از اخلاق روزنامه نگاری نامید  و از عدم مسئولیت سایت گلوبال انتقاد کرد .این حزب با در دست داشتن کد بخش اتومات بلافاصله واکنش نشان داد و آرادنه 2 بار  به درج اطلاعیه  و همچنین لینک سایت خود را در ایران گلوبال قرار داد. بنابراین برای اینکه با روش و امکانات ما آشنا شوید و احیا نا روش های بهتر و دمکرایتک تری  را پیشنهاد نمائید ؛ نکات زیر را در توضیح روش کاری خود را به اطلاع  علاقمندان می رسانم:

1_روش کار ما  در انتشار اخبار و مطالب رسیده به  سایت بدینگونه است که امیل های ارسالی به سایت برای هر هفت عضو مدیریت ایران گلوبال فوروارد می شود . چک امیل های رسیده توسط اعضای مدیریت اجباری نیست   و لی کلیه امیل ها توسط  اینجانب چک می شودو راجع به تک تک اخبار و مطالب ان تصمیم می گیرم ،  برخی از مطالب رسیده را شخصا در سایت پست می کنم و بقیه را برای  همکاران  در مدیریت سایت مجددا  فوروارد می کنم .2_ از آنجا که  امکان کنترل وچک امنیتی   اخباری که از داخل کشور به ویژه اخبار مربوط به زندانها _نداریم ، برای اطلاع رسانی ان را منتشر می کنیم  3_ سیستم کاملا دمکراتیک سایت این امکان را فراهم می سازد که راست و دروغ بودن اخبار را به نظر خواهی عمومی گذاشته  شود و سرانجام حقیقت روشن شود.4_   اخبار و مطالب منتشره در ایران گلوبال بطور اتومات به شبکه های اجتماعی تویتر ایران گلوبال  ، فیسبوک  ایران گلوبال و فیس بوک شخصی اینجانب و همینطور در بالاترین و ازادگی و...ارسال می شود . 5_ بخش اتومات ایران گلوبال  در اختیار  اپوزیسیون ایران است و هر کس می تواند بدون اینکه شناخته شود، در بخش اتومات هر مطلبی که علاقمند بود ، پست نماید 6_  سایت ایران گلوبال پیرو ازادی  بیان  و متعلق به   اپوزیسیون ایران  است . با این وجود در مورد اخبار و رویدادهای ایران  این حق را  برای  ارگانها و وزرات خانه های جمهوری اسلامی  محفوظ است که در مورد اخبار منتشره در سایت اظهار نظر نمایند و پاسخ آنان در ایران گلوبال انعکاس یابد. 

 قابل توجه فعالان حرکت ملی آذربایجان

من یکی از دستگیرشدگان تشکیلات گایپ هستم که در سراب دستگیر شدیم . تا به امروز نه می خواستم و نه علاقه ای داشتم که راجع به خودم یا دوستانم صحبت کنم و یا در مورد کل این جریان حرفی بزنم . اما با توجه به این که آقای صالح ایلدیریم به راحتی می آیند و در روز روشن جوانان آذربایجان را گول می زنند و عنوان می کنند که "گایپ تنها تشکیلاتی است که به صورت مخفیانه کار کرده و تا به امروز حتی یک نفر هم از این تشکیلات لو نرفته و زندانی نشده است ! ". دیگر نمی توانم حرفی نزنم و چیزی نگویم.

حزب استقلال آزربایجان جنوبی (گایپ) تکذیب میکند.

گایپ خبر مسئولین و خوانندگان محترم ایران گلوبال در نوشته منتشر شده در سایت ایران گلوبال زیر نام قابل توجه فعالان ملی آزربایجان به تاریخ 21 آبان 1391 برابر با 11 نوامبر 2012 حاوی اتهاماتی به حزب استقلال آزربایجان جنوبی (گایپ) میباشد

بدین وسیله حزب استقلال آزربایجان جنوبی (گایپ) اعلام میدارد که نویسنده و اسامی یاد شده در متن برای حزب ناشناس بوده و هر نوع عضویت اسامی ذکر شده به طور قطع تکذیب می شود. با توجه به اهداف پيگيري شده در این نوشته واضح و مبرهن است که اين نوشته توسط اطلاعات رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی براي تخریب حزب استقلال آزربایجان جنوبی نوشته شده و طبق معمول با ادعاهای باطل توسط اشخاص نامعلوم٬ در صدد تهیه پرونده مورد دلخواه رژیم اشغالگر بر علیه فعالین حرکت رهايی‌بخش ملی آزربایجان جنوبی می باشد. قابل توجه است که نشر نوشته ناشناس "یک فرد دستگیرشده " به دور از اخلاق روزنامه نگاری بوده و از عدم مسئولیت سایت گلوبال انتقاد کرده و معتقد است که ناشر (کیانوش توکلی ) در واقع نویسنده مربوطه میباشد. خوانندگان چنين مطالبي در چنين سايت‌هايي٬ يقينا متوجه اهداف گمراه کننده و شيادانه انتشار دهندگان (يک فرد گمنام٬ غير مسئول) با مطالب غير قابل تصديق و يا تکذيب ميشوند. حزب استقلال آزربایجان جنوبی این عمل ضد اخلاقی سایت ایران گلوبال را بشدت محکوم کرده و خواهان اقدام جدی سایت مذکور میباشد

 متن کامنت مسئول سایت ایران گلوبال در مورد انتشار  خبر مورد نظر :

جناب «آتاخان آراز» گرامی روزانه نزدیک به 40 نوشته ، ویدئو ویا فایل صوتی در ایران گلوبال منتشر می شودو مسئولیت هر نوشته ای را هم طبیعتا بعهده نویسنده و منتشر کننده است . بنده نه شما را می شناسم و نه « یک فرد دستیگر شده از سراب» و نه حقیقتا اطلاعاتی در باره « حزب گایب » دارم ؛ از این رو وقتی نوشته « یک فرد دستیگر شده از سراب» توسط امیل به آدرس سایت رسید . امیل را برای همکار آذربایجانی ام اقای اژدر بهنام فوروارد کردم تا او در باره این خبر تصمیم بگیرد .از انجا که ایشان در مسافرت بود ؛ پاسخی از بهنام در یافت نشد و در نتیجه شخصا اقدام به درج ان گرفتم .بنابراین قضاوت با خواننده است . ما برای همگان ، امکان ازادی بیان در نظر گرفته ایم ؛ همانطور که شما بطور مستقیم 2 مطلب در تکذیب این خبر « یک فرد دستیگر شده از سراب» در سایت ایران گلوبال منتشر کرده اید . ایران گلوبال متعلق به اپوزیسیون ایران است و بعبارتی ازادی بیان نه تنها به این مجموعه تعلق دارد ؛ حتی در مواردی که نهاد و ارگانهای رزیم استبدادی هم بخواهد توضیحی در موردیک اخبار بدهند ، این حق برای آنان محفوظ است .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
اختصاصی ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.