رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب غذای پناهندگان اهوازی در بلژیک
11.11.2012 - 22:00

دو پناهنده اهوازی در بلژیک به دلیل عدم پذیرش درخواست آنان برای اخذ پناهندگی اعتصاب غذا کردند. حسین سنجری(26 ساله) و فارق التحصیل حقوق به همراه خواهر خود، فاطمه سنجری(23 ساله) که در یک کمپ (بسته) در بلژیک نگهداری می شوند، به دلیل پاسخ منفی اداره مهاجرت این کشور اقدام به اعتصاب غذا کردند.

حسین و فاطمه سنجری روز یکشنبه 11 نوامبر 2012 در گفتگو با فعالان حقوق بشری در بلژیک با اعلام سومین روز آغاز اعتصاب غذا در این کمپ خواستار دخالت سازمان های حقوق بشری در این مورد شدند. این دو ضمن تحمیل مسئولیت سلامتی خود به دولت بلژیک خواهان رسیدگی سریع به وضعیت بغرنج خود شده اند. حسین و فاطمه سنجری اعلام کرده اند که در صورت دیپورت آنان به ایران با وضعیت سخت و بسیار خطرناکی روبرو خواهند شد.

تعداد دیگری از پناهندگان اهوازی مقیم در هلند ضمن اعلام همبستگی با این دو خواهر و برادر خواستار توجه سازمان های حقوق بشری به وضعیت آنان شده اند. یوسف شریفی و هاشم مزرعه به نمایندگی از دیگر پناهدگان اهوازی مقیم در هلند اعلام کردند؛ در صورتی که به درخواست این دو پناهنده در بلژیک و درخواست خود در کشور هلند، دست به اقدام مشابهی خواهند زد.

به دنبال موج گسترده دستگیری ها در اهواز و دیگر مناطق عرب نشین و کشته شدن هفت تن از فعالان سیاسی عرب تحت شکنجه نیروهای امنیتی، تعداد زیادی از فعالان سیاسی و فعالان فرهنگی عرب به کشورهای اروپایی پناهنده شدند.

ازسال 2005 به این سو دهها تن از فعالان سیاسی عرب به اعدام محکوم شده و دهها تن دیگر در تظاهرات های مسالمت آمیز کشته و یا زخمی شده اند. در این میان بسیاری از پناهجویان به دلیل عدم آشنایی با قوانین پناهندگی و مهاجرت در روند تقاضای پناهندگی با مشکلات زیادی روبر و شده و در بازگشت به ایران به اعدام محکوم شده اند.

در این میان رژیم سوریه طی سال های 2006 تا به حال بیش از 17 تن از فعالان سیاسی عرب که در آن کشور پناهنده شده بودند را به سازمان های امنیتی ایران تحویل داده است. این تعداد نیز پس تحویل به ایران به اعدام ،احکام اعدام و یا زندان های طویل المدت محکوم شده اند.

     

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.