رفتن به محتوای اصلی

زندان اوین ازسرما می لرزد، چانه زنی حاکمان برسر بازدید از اوین!
31.10.2012 - 16:08

  

اگر روزی  درتئوری وعمل برای همگان وبخصوص حقو ق دانان کارشناس جهان ثابت شود که نظام ولایت فقیه که برابر با قا نون اساسی جمهوری اسلامی که در34سال گذشته حاکم برایران بوده هست ، یک گونه از سیستم های جمهوری در جهان است که از مسیر اصلی اش منحرف شده وباید با تلاش های سیاسی آنرا به جایگاه واقعی خود یعنی « جمهوریت» بازگرداند ،آنگاه مشکل همه نیروهای سیاسی حل خواهد شد تا تکلیف و جایگاه سیاسی خودرا در برابر حکومت اسلامی تعیین نمایند!

در حکومت اسلامی ،مقام ریاست جمهوری به مثابه خدمتگذار ولی فقیه محسوب می شود نه بیشتر!

   " من معتقدم رييس جمهوری که ما انتخاب می کنيم ، رييس جمهور نيست ! بلکه يک پرده دار يا به عبارتی حاجب الدوله است ! به عبارت ديگر اينکه ؛ انتخاباتی برگزار می شود ، رقابتی هم شکل می گيرد ، برنامههايی هم ارائه می شود ، مردم هم بسيج می شوند و رأی می دهند ، ولی در نهايت چه می  شود ؟ مردم حاجب الدولهای را انتخاب میکنند که به قول خاتمی فقط يک تدارکاتچی است . حال آنکه راز درون پرده ، قدرت واقعی است که شفاف نيست و کسی آن را نمی بيند. سياست ايران پشتپرده راز آلوده و افسون زده قرار گرفته و قدرت و اختيار واقعی ، پشت پرده است و کسی از آن مطلع نيست .سعید حجاریان

مقام محترم ! ریاست جمهوری در ایران اجازه هیچ کاری را بدون مشورت با شخص  ولی فقیه

رانخواهد داشت ولو اینکه در هنگام کسب پست ریاست جمهوری مورد حمایت های علنی و مخفی مقام معظم رهبری ؟! نیز قرار گرفته باشد!

 ـ تکلیف نهائی بن بست مذاکرات اتمی به عهده  رهبر است .

ـ تشخیص زمان مذاکره با امریکا فقط به عهده ولی فقیه می باشد.

ـ تعین نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبل از برگزاری انتخابات باید به نظر رهبری رسیده باشد و ابتدا ایشان به کاندید ها باید رضایت بدهند.

حق نظارت بر اجرای صحیح قانون اساسی ولو اینکه قانون اساسی به عهده رئیس جمهور گذاشته است ، اما ابتدا باید مقام معظم رهبری با نظارت رئیس جمهور بر قانون اساسی موافقت نماید.

مرحوم مهندس بازرگان نیز در پاسخ به رسانه های گروهی “تشنگان قدرت” گفت که: “نخست وزیری که نتواند در این سطح مذاکره کند و از حقوق ملتش دفاع کند به درد لای جرز میخورد.”

رئیس جمهور ی که اجازه بازدید از زندان را نداشته باشد ،بدرد جرز می خورد!

موضع بازرگان در کناره گیری از دولت که به زعم او بمثابه “دسته چاقوئی بود که تیغه اش در دست دیگری (خمینی) قرار داشت.

حجت‌الاسلام علي سعيدی، نماينده ولي فقيه در سپاه:

علم غيب نداشتيم تا بدانيم در ذهن احمدی‌نژاد چه می‌گذرد و می‌خواهد چه كار كند

فرد موردنظر ما برای رياست‌جمهوری كسی است كه نرم‌افزار امام و رهبری را خوب فهميده باشد/ تفكر ليبراليسم بر سر مسئولان ما سايه انداخته است

اشكال كار اينجا است كه روساي جمهور نقش و جايگاه خود را با رهبري نظام اشتباه مي‌گيرند. هم تئوريسين مي‌شوند و هم فراتر از اختيارات خود را در قدرت اعمال مي‌كنند. در حالي كه نظام داراي تفكيك قوا است. سه قوه زيرنظر رهبري است و رييس‌جمهور حاكم علي‌الاطلاق نيست. ولي فقيه بايد اعمال ولايت كند و اگر اين كار را انجام نداد ديگر معناي آن ولايت فقيه نيست آقايان مي‌آيند مي‌بينند كه رييس‌جمهوري خيلي زيبا و شيرين است و به همين خاطر براي دوره‌هاي بعدي برنامه‌ريزي مي‌كنند.

http://aftabnews.ir/vdccepqsi2bqm08.ala2.html

برای احمدی نژاد نیز چاره ای جزء این باقی نماینده است که برای خود شیرینی در برابر مردم ،بازدید از زندان مخوف اوین را به بازیچه ای برای خود تبدیل نموده است!

گزارشی از فصل سرما و مشکل سوخت زندان اوین ـ 

سرد است اینجا بی انصاف...

http://news.gooya.com/politics/archives/2012/10/149173.php

اصرار بر بازدید احمدی نژاد از زندان اوین در حالی صورت می گیرد که بخش وسیعی از زندانیان سیاسی در دوره مخالفت با کودتای انتخاباتی 22 خرداد سال 1388 وبه دستور سعید مرتضوی به نیابت از احمدی نژاد دستگیر وبه زندان اوین انتقال یافته اند!

اکثر زندانیان سیاسی زندان اوین در انتقاد و افشارگری از حاکمیت خامنه ای و احمدی نژاد به آن جهنم راهی شده اند!

آقای احمدی نژاد بارها در مصاحبه های گوناگون مطبوعاتی و تلوزیونی گفته است که در جمهوری اسلامی ، یک نفر زندانی سیاسی وجود ندارد!

رئیس قوه قضائیه : نامه احمدی نژاد مصداق فهم ناصحیح قانون است/  به هیچ وجه بدون هماهنگی اجازه بازدید از زندان اوین داده نخواهد شد/  بدون اجازه دستگاه قضایی بازدید از زندان برای احمدی نژاد ممنوع است/ بزودی پاسخ خواهم داد

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=54638

واقعیت این هست که بازدید از زندان اوین ـ فقط  جزو بهانه ها ئی هست که جناح های مختلف رژیم هر از گاهی  علیه یک و دیگر  علم می کنند تا از همدیگر انتقام بگیرند!

بازدید احمدی نژاد از زندان اوین را مانند یازده روز بست نشینی وی در خانه ـ هنگام برگماری وزیر اطلاعات نظام باید مقایسه کرد که نیشتری هست به زخم های کهنه و دعوا های جناحی درون حاکمیت مربوط می شود و برای مردم بی پناه ایران هیچ سودی ندارد!

جنگ ویران کنندگان ایران / روزنامه رسالت : 
احمدی نژاد با تبهکاران اقتصادی همکار است/ این تبهکاران در مدت کوتاهی ميلياردها تومان به جبيب زده‌اند
  http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=54644

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.