رفتن به محتوای اصلی

مناطق عرب نشین جنوب غرب ایران در حال پاکسازی نژادی هستند
22.10.2012 - 02:28

 کمیسیون حقوق بشر حزب حاکم در انگلستان روز شنبه 13 اکتبر2912 در لندن طی نشستی با یک هیئت سه نفره از "سازمان اروپایی - احوازی حقوق بشر " وضعیت بغرنج پاکسازی نژادی و نقض گسترده حقوق بشر در مناطق عرب نشین جنوب غرب ایران را بررسی کرد.

در این نشست اعضای هیئت سازمان اروپایی - احوازی حقوق بشر با  ارائه گزارشی وضعیت زندگی 8 تا 10 میلیون شهروند عرب را بسیار بغرنج توصیف کرده و سیاست های دولت ایران در این منطقه را یک برنامه دقیق پاکسازی نژادی عنوان کردند. اعضای هیئت عرب با ارئه آمارهایی تاکید کردند؛ درحالی که 90 درصد از در آمد سرانه ایران از این منطقه تامین می شود اما در مقابل بیش از دو سوم مردم عرب زیر خط فقر زندگی می کنند. سازمانی اروپایی – احوازی حقوق بشر با ارائه یک گزارش تحقیقی از وضعیت سرمایه گذاری ، توسعه ، مهاجرت ودیگر بخش ها به کمیسیون حقوق بشر در حزب محافظه کار انگلستان، دولت ایران را متهم ساخت که برنامه پاکسازی نژادی در مناطق عرب نشین با توجه گسیل شهروندان عرب از مناطق اصلی خود و ترغیب غیر عرب ها به مهاجرت به این مناطق ، عدم سرمایه گذاری اقتصادی و عدم توسعه اجتماعی با شدت ادامه دارد.

فعالان حقوق بشری عرب در این نشست خواستار پایان دادن به روند مهاجرت وتغییر بافت ملی و هویتی مناطق عرب نشین شدند. آنان خوستار توزیع عادلانه درآمد های نفت، توجه به محیط زیست، دستیابی قشرهای کم در آمد به یک زندگی شرافتمندانه و فراهم نمودن آزادی های عمومی وفرهنگی شدند.

در این میان رابرت باکلند رئیس کمیسیون حقوق بشر حزب محافظه کار گفت؛ نقض حقوق حقه آحاد ملت عرب که در مناطق بومی خود زندگی می کنند کار پسندیده ای نیست وغیر قابل قبول است. او با اشاره به حقوق اساسی ملت ها وساکنان اصلی گفت که این موضوع را در اختیار وزارت خارجه این کشور قرار خواهد داد تا درباه آن تصمیم گیری شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.