رفتن به محتوای اصلی

با کتک کاری وفحاشی به دمکراسی نمیتوان دست یافت!
29.09.2012 - 14:43

 چرا تاکنون عمل زشت فحاشی و کتک کاری علیه رامین مهمان پرست از جانب اپوزیسیون محکوم نشده است؟

کردار همه هتاکان و فحاشان در جهان به یک و دیگر شباهت دارد و از یک سنخ هستند! هتاکی و فحاشی مترقی در دنیای دمکراسی خواهان هیچگاه وجود نداشته است!

امروز رامین مهان پرست توهین می شود و روز دیگر یک دگر اندیش هتاکی می شود!

اگردر عرصه سیاسی به کتک کاری و فحاشی میدان داده شود ،فردا همان شتر در خانه هرکس دیگر می تواند بنشیند!

بعضی ها بعد از ماجرای کتک کاری رامیم مهمان پرست آنرا به عوامل حکومت اسلامی نسبت دادند تا سازمان مجاهدین خلق ایران که در آستانه خروج از لیست تروریستی وزارت امورخارجه امریکا قرار گرفته بود به واقعیت نپیوندد!

کم نیستند فعالان سیاسی که به لحاظ فرسودگی وعدم انطباق ساختار کنونی اپوزیسیون با شرائط حاکم بر مردم ایران، متاسفانه از پیکار سیاسی علیه حکومت اسلامی دست کشیده اند وتنها بعنوان ناظر به اوضاع سیاسی کنونی می نگرند وبرخی دیگر از فعالان سیاسی همچنان صحنه مبارزه سیاسی را تر ک نگفته اند و به شکل منفرد در جستجوی برون رفت از بحران کنونی که دارد همه شیرازه مملکت را مانند موریانه می خورد،تلاش می ورزند.

رامین مهمانپرست از ایرانیان نیویورک کتک خورد

 

http://www.youtube.com/watch?v=rO0w4WxD2Hk


اپوزیسیونی که تا کنون نتوانسته است آلتوناتیو مناسب را در مقابل جمهوری اسلامی سازماندهی نماید و بالعکس بهترین زحمتکشان فکری ملت ایران را منفعل ومنفرد نموده است اما همچنان از اندیشه سکتاریستی خود دست نمی کشد! این حقیقی است آشکار که اگر همه تلاش های منفرد به یک سازماندهی جمعی تبدیل نگردد نمی تواند غول تباهی حاکم بر میهنمان را از پای در آورد.

اوج درماندگی و شکست اپوزيسيون در کجا به وقوع پيوست!

http://newsmanager.gooya.com/politics/archives/2008/08/074866.php

 در جریان کنفرانس برلین در سال 2000 وبا صحنه های از پیش طراحی  شده در آن ـ عده ای بنام اپوزیسیون تیر خلاص را به شقیقه مخالفان واقعی حکومت اسلامی شلّیک کردند!

زدو خورد های نیروهای سیاسی علیه یک و دیگر در  در دهه هشتاد و نود میلادی در اروپای آزاد را هنوز فراموش نکرده ایم!

زد وخورد های دار و دسته سازمان کمیته خارج کشور سازمان چریکهای فدائی (اقلیت ) به رهبری حسین زهری علیه سازمان سیاسی هیچگاه فراموش نمی گردد!

همه نیروهای سیاسی که در زمان شاه ، مبارزه اصولی برای دست یابی به آزادی و دمکراسی در ایران را منوط به پذیرش ایدولوژی کمونیست و مبارزه مسلحانه کرده بودند ودر همان راستا بهترین فرصت های تاریخی را به روحانیت به رهبری خمینی هدیه نمودند . اینک که دیگر مبارزه مسلحانه و کمونیست هیچ خریداری ندارد ، آنها باردیگر با لباس ملی گرائی و تجزیه طلبی به میدان آمده اند تا دوباره به فرصت سوزی  برای رسیدن به دمکراسی بپردازند! 

اپوزیسیونی که در همه زمینه ها چه در ارائه طرح های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تا عرصه های فرهنگی وهنری وزیبا شناسی عقب مانده باقی مانده است وهنوز آرزوها و خواسته های مردم ایران را نشناخته است؟در بسیاری از جهات اپوزیسیون شباهت های بسیاری با حکومت حاکم دارد و در همین راستا مردم از اپوزیسیونی که از لحاظ رفتاری وگفتاری و تهمت زدن ها و خشونت گرائی وعدم تحمل دگر اندیش به همین حاکمیت شباهت داشته هیچگاه از چنین اپوزیسیونی حمایت نخواهند کرد! دولتی که در حال حاضر در ایران صلاحیت نمایند گان کنونی اش را که بر ای انتخابات دوره هشتم ثبت نام کرده اند تا باردیگر به نمایند گی مردم در مجلس آتی در آیند تائید نمی کند به عبارتی تمام مصوبات ولایحات کنونی خود را که از جانب همین نمایند گان بی صلاحیت که هنوز نماینده مجلس هفتم هستند پیش می برد چه انتظاری می توان داشت! چرا این حکومت با اینهمه افتضاحات و جنایاتی که پشت سر گذاشته است می تواند در اریکه قدرت بماندو چرا اپوزیسیون جمهوری اسلامی نتوانسته است که تا کنون نمایندگی وسخنگوئی مردم ایران را بدست آورد؟ بدبختي ملت ما در 33 سال گذشته در اين معضل جمع شده است که این مردم همواره با راي خودش پاي خويش را با حمايت وهمنوائي سازمانهاي شناخته شده هوادار رژيم به دست خودش"اره" مي کند! رژیمی که در همه ابعاد سیاسی ،اقتصادی اجتماعی به ورشکستگی رسیده است اما همواره با برگزاری انتخابات نمایش گونه توانسته است ادعا نماید که نماینده قانونی ملت ایران می باشد چراکه بخش متنابهی از مردم را به پای صندوق های رای گیری کشانده است.

همواره پس از اتمام انتخابات ،خبر گزاری های بین المللی نیز شرکت بخشی از مردم در انتخابات را به دنیا مخابره کرده اند! اما اپوزیسیونی که نتوانسته است حتی مخالفین رژیم را بدرستی سازماندهی نماید تنها به این بسنده کرده است که همه خبرها مبنی بر شرکت مردم در انتخابات رادروغ محض معرفی نماید! اما این اپوزیسیون سخنگوی آن بخش از مردمی که در انتخابات شرکت نمی کند ومخالف جمهوری اسلامی نیز می باشد هم نیست! اما همه ادعا های اپوزیسیون درسی سال گذشته نا کار آمد بوده است چراکه در بسیاری از مواقع خود اپوزیسیون نیز در انتخابات شرکت است و تا به امروز همچنان بخشی از آنها در انتخابات فعالانه شرکت می نمایند! همه نیک می دانیم حکومتی که در بعد از انقلاب سال 57 در ایران شکل گرفت منطبق با مهندسی و قواعد 1400 پیش و برابر با قوانین اسلامی پایه ریزی شده است که هیچ انطباقی با شرائط وعصر کنونی ندارد که بخش وسیعی از آسیب ها ی وارد آمده سیاسی واقتصادی و اجتماعی به جامعه از همین عدم انطباق ناشی می گردد.

بخش زیادی از ستیز های جامعه با حاکمیت اسلامی بر محور کهنه گی مهندسی قاعده اسلامی با عصر کنونی خود را متبلور می نماید. ساختمانی که رهبران انقلاب اسلامی در ایران بنا نمودند از همان ابتدا ویران و ناسامان بود وهر از گاهی برای حفظ آن ویرانه تحت عناوین گوناگون دست به مرمت هائی زده اند تا پر برجا بماند اما هیچگاه نتوانسته اند آنرا با جامعه ایران و بین المللی هماهنگ نماید واز همینجا ست که مبارزه مستقل مردم ایران حتی بدون رابطه و رهبری نیروی خاصی ادامه یابد که در بیشتر موارد این نیروهای سیاسی بوده اند که بدنبال مبارزات مردم دویده اند و از خود واکنش نشان داده اند . تراژدی که در جامعه ایران به خود واقعیت تلخ می گیرد نشان از آزموده(يکي بر سر شاخ دم مي بريد) حکايت دارد که ملت وسياسيون ما دائما به بازیگران آن واقعه تاریخی تبديل شده اند! چرا مردم وسیاسیون ما به اين درد مبتلا شده اند؟ چرا اپوزیسیون توانائی راه اندازی یک جنبش سراسری متحد را ندارد؟

براي اينکه اپوزيسيون با صلاحيت ،بااعتبار،قابل اعتماد وجود ندارد که اعتراضات مردم را بدرستي رهبري نمايد! يک انسان عاقل موقعي خانه قديمي وفرسوده اش را ويران مي کند که از ساختن خانه جديد مطمئن باشد وگرنه زير باران وبرف وآفتاب سوزان که نمي شود زندگي کرد!هرچه مي کشيم از خودمان هست که تا به امروز در پراکندگي و بي هدفي وبی برنامگي بسر برده ايم.رهبران سياسي ما همچون چوپان دروغگو از آب در آمده اند! مردم ديگر به آنها باور ندارند. براستی اشکال اپوزیسیون ایران علیرغم اینکه اینهمه انسان پاک باخته را از دست داده است وبیشترین فداکاریها را هم نموده است چرا کماکان باب میل مردم ایران نیست؟مردم ایران سالهاست که دیگر رژیم اسلامی را نمی خواهند اما چون حکومت جایگزینی را بجای جمهوری اسلامی نیافته اند تا در جای آن بنشانند بهمین خاطر نظاره گر رویدادها ومخالف باطنی با رژیم باقی مانده اند .در فقدان یک آلترناتیو جامع ومانع ، رژیم اسلامی توانسته است بر اریکه قدرت بماند! رامسفلد وزير دفاع سابق امريکا در باره کشورهاي اروپائي یکبار اينچنين گفته بود: اروپاي کهنه و اروپاي جديد! ما هم اپوزيسيون کهنه داريم ولي اپوزيسيون جديد نداريم! اپوزيسيون ما ارتش پشتيبان ندارد چون آنقدر طرح داده است وشکست خورده است که ديگر ارتشي پشت سر خود ندارد.همين نشستي که از برلين شروع شد و تا لندن ادامه يافت و در پاريس خاتمه يافت را در نظر بگيريد.نشست های مختلفی از جانب جریانات گوناگون در خارج کشور برگزار می گردد که بلافاصله قبل از آنکه رژیم اسلامی اقدامی علیه آن گرد همائی انجام دهد اما از طریق رقبای مخالف در درون اپوزیسیون افشاء می گردد و نمایندگان حکومت اسلامی به ریش همه آنها می خندند! 

فکر مي کنيد رژيم اسلامي آنرا به شکست کشاند يا خود برگزار کنند گان آن ، آنرا به فنا کشاندند؟ 30 سال تمام خود اپوزيسيون طرح پشت طرح مي دهد وبه بن بست مي رسد بي آنکه آن طرح ها را نقد کند. رژيم اسلامي با آن طرح ها مقابله نکرده است بلکه در درون خود اپوزیسیون آن طرح ها به اجماع نرسیده است! سازمان مجاهدين خلق را رهبرانش با آن انقلاب ايدولوژيک وازدواج عجیب وغریب و رفتن به عراق به اين روز سياه کشانده است نه رژيم اسلامي؟ ديگر سازمانها نيز بر همين منوال به نابودي وانزوا کشيده شده اند که مردم ديگر ذره ائي علاقه ندارند با آنها سر وکار داشته باشند.رهبري شکست خورده مانند مربي تيم فوتبالي که هميشه تیمش بازنده بوده است بايد تغيير يابد.در تمام نشست ها که برگزار مي شود همان شخصيت هاي تکراري گذشته که جنبش را به اين روز سياه کشانده اند حضور مي يابند. دائما مواضع استراژیکی تابع تصمیم گیریهای تاکتیکی وموقتی و موسمی قرار می گیرد وهیچ تضمینی در اتخاذ سیاست اصولی و پافشاری واصرار در پیشبرد همان اصول تصویب شده وجود نداردو براي رسيدن به موفقيت بايد خون تازه ائی وارد رگهاي پيکر فرتوت اپوزيسيون تزريق کرد واز رهبران قديمي حداکثر براي نظارت وعضو یت افتخاري وانتقال تجربه دعوت بعمل آورد! افکار نوين را بايددر نسل نوين جستجو کرد.

نسلي که هنگام بحث وگفتگو براي برون رفت از بحران کنوني ايران ديگر مباحثات ورويداد هاي مشروط به اتفاقات 21 آذر ،16 آذر، سال 32،فاجعه 57 نمي نمايد. اروپائیها در جنگ دوم جهانی وهریک در کشور های جداگانه نزدیک به 50 میلیون کشته دادند اما اینک به اروپای متحد دست یافتند اما ملت ایران در اقوام گوناگون در طول قرون و اعصار کنار یک دیگر زندگی کرده اند و جنگهای ملی وقومی مانند اروپائیها را نیز هیچگاه از سر نگذرانده است .اختلافاتی که در هشتاد ساله گذشته به وقوع پیوسته است نباید مبنای عناد تاریخی اقوام قرار گیرد بلکه با توسل به بخش اعظم تاریخی که همه اقوام توانسته بودند در کنار یک دیگر زندگی نمایند می توان در آغازی نوین با مبارزه مساوی علیه رژیم وکسب حقوق مساوی در پناه قوانین دمکراتیک که مفاد اعلامیه حقوق بشر را برای همه بطور یکسان تضمین می نماید بسوی آینده حرکت کرد!

تاريخ هر ملتي براي تحقيق وتفحص در حافظه تاريخ آن ملت باقي مي ماند تا از تجربه بدست آمده ، آينده ساخته شود. اما در درون بخشی از اپوزیسیون ما گاهی اوقات هنوز از رويداد تاريخي دوره صفويه فاکت مي آورند واز طريق تبار شناسي مي خواهند به دمکراسي وآزادي دست بيابند که هرگز این امر ممکن نخواهد شد. اپوزیسیونی که بدنبال کسب اطاعت دیگران از خود باشد اپوزیسیون کوتوله ائی است که قبل از به قدرت رسیدن دن کیشوت وار به مردم فرمان می دهد اما کسی حاضر به اطاعت از آنها نیست. ماداميکه ما دمکراسي را در شعار بکار گيريم واز آن بشکل تزئینی وبرای کسب محبوبیت وآرای مردم استفاده کنیم و در عین حال از مفهوم دمکراسی در عمل و به شکل ريشه ائي بکار نگیریم امکان پيروزي نخواهيم داشت چون اعتماد سازی نکرده ایم!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.