رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات مردم خلفیه در اعتراض به احکام اعدام
26.09.2012 - 14:31

مردم شهر خلفیه(خلف اباد) روزهای یکشبنه 24 ،دوشنبه 25 و سه شنبه 26.9.2012 در اعتراض به احکام اعدام صادر شده درباره پنج شهروند این شهر راهپیمایی کردند. محمد علی عموری وبلاگ نویس، هاشم شعبانی دبیر ادبیات عرب ، هادی راشدی دبیر شیمی ، سید جابرآلبوشوکه و برادر جوانتر او سید مختار آلبوشوکه شهروندانی هستند که به دلیل فعالیت فرهنگی بازداشت و به اتهارم محاربه با خدا محاکمه و به اعدام محکوم شده اند.

به گزارش فعالان حقوق بشری از شهر خلفیه در 90 کیلومتری جنوب شرق اهواز؛ این شهر سومین روز حضور گسترده نیروهای امنیتی در کوچه ها وخیابانها را تجربه می کند. گزارشگران حقوق بشری با ابراز نگرانی از احتمال درگیری و کشتار مردم این شهر توسط نیروهای نظامی وامنیتی مستقر در آنجا ابراز نگرانی کرده وخواستار توجه هر بیشتر نهادهای بین المللی در این مورد حساس شده اند.

فعالان حقوق بشر می گویند اعتراضات در خلفیه زمانی آغاز شد که داداگاه انقلاب اهواز احکام اعدام برای این پنج تن صادر کرد. از سوی دیگر و درهمین راستا احکام اعدام این پنج جوان عرب مورد انتقاد سازمان های بین المللی و کشورهای اروپایی قرار گرفتند. خانواده های این پنج جوان و دیگر شهروندان عرب معتقدند که احکام صادره بر علیه این افراد حکایت گر اندیشه و رویکرد نژاد پرستانه مسئولان نهادهای امنیتی و دادگاه انقلاب هستند و هیچ مبنای حقوقی وقانونی ندارند. در همین راستا سازمانهای جهانی فعال در زمینه حقوق بشر هچون سازمان عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، وزارت خارجه بریتانیا، دولت آلمان، پارلمان اروپا ، وزارت خارجه امریکا ودیگر سازمانهای محلی عرب های اهواز وسازمان های حقوق بشری ایرانی با صدور بیانیه هایی خواستار توقف بی قید وشرط احکام اعدام این پنج تن و آزادی آنان شده بودند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.