رفتن به محتوای اصلی

آقای نوری علا مراقب باشید جمعه گردی هایتان به ......تبدیل نشوند!
15.09.2012 - 17:43

 آقای نوری علا جدیدأ به گزارشگری فوتبال روی کرده اند و گوی سبقت را از عادل فردوسی پور ربوده اند.جالب است که ایشان در مقام داور هم قرار گرفته اند.باور ندارید مقاله اخیر ایشان که گل به خودی را تفسیر کرده اند بخوانید.مقاله ای که سبک و سیاق طنز آن انسان را بی اختیار به یاد طنز چندش آور برادر حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان می اندازد.

به هر روی ابتدا اندکی به لودگی نوشتم که از این بابت پوزش می خواهم ولی چه کنم که بعد از خواندن مقاله ایشان عجیب حس خوشمزگی به من دست داد.اما اندکی سخن جدی با ایشان :

ما ز یاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

منشوری منتشر شد؛ بدون هیچ ادعایی. به هر روی این فراخوان بیرون آمد و بر روی سایت مربوطه قرار گرفت.هر کس بخواهد به این سایت مراجعه کرده و بعد از مطالعه اگر خواست آنرا امضاء میکند. افرادی این منشور را امضا کردند.شخص شاهزاده نیز به همراه مادر و همسرشان مانند دیگران در کمال سادگی به عنوان یک شهروند عادی این منشور را امضا نمودند.

آقای نوری علا با ظاهری طنز آلود ولی باطنی عصبانی به این حرکت تاخته اید.به راستی چرا؟ شما از مدتها قبل و دورادور در جریان تهیه این منشور بوده و تا آنجا که شنیده ام تقاضای شرکت در جلسات کمیته موقت هماهنگی برای نوشتن این منشور را داشته اید که به دلایلی این امر میسر نشده است.به هر روی شما نوشته اید شاهزاده با تعدادی جوان که ناشناسند و تازه از ایران آمده اند و نیز چند تا اصلاح طلب و چند تا دیپلمات بریده از حکومت همراه شده ولی توضیح نمی دهید این صفات که نام برده اید چه جرمی را متوجه صاحبانش می سازد.

چرا فکر کرده اید جوانی و ناشناس بودن برابر با بی خردی و ناآگاهی است؟این مبارزه به نیروی جوان ولی با سواد و ورزیده والبته عاشق نیاز دارد و خوشبختانه از این دست جوانان در این حرکت بسیارند که هیچ ادعایی هم ندارند؛ فقط کافیست سری به فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی بزنید.این جوانان بسیار درست حرکت میکنند.

براستی آقای نوری علا شما وسایر دوستان مشهور و دانشمند تان که از جرم جوان بودن نیز مبرا هستید در این سی و اندی سال چه گلی بر سر این ملت زده اید؟عده ای هنوز در دوران مصدق و کاشانی گیر کرده اید و عده ای هم فقط بلدند ایراد بگیرند و چوب لای چرخ هر حرکتی بگذارند.می گویید نه؟یکبار بی طرفانه مقالۀ اخیر خودتان را بخوانید .کدامیک از شما توانستید دو ساعت بدون دعوا و ادعا کنار هم بنشینید و یک بیانیه دو خطی مشترک بیرون دهید؟حال که عده ای با عقاید و سلایق گوناگون سیاسی توانسته اند مدتها کنار هم بنشینند و یک منشور را پیشنهاد کنند نباید با توجیه اینکه چون شما در نوشتن آن نقشی نداشتید یک سر به همه حمله کنید .

فقط دیکته نا نوشته غلط ندارد.نویسندگان منشور نیز ادعا نکرده اند که این نوشته کامل وجامع است.اگر به راستی دل در گروی آزادی ایران دارید به میدان آیید و اگر غلطی در این دیکته است ؛ اصلاحش کنید نه اینکه از اساس آنرا پاره کنید.آقای نوری علا در نوشتۀ خود ابراز نگرانی کرده اند که از شاهزاده به عنوان یک سر مایۀ ملی هزینه شود و چنین القاء کرده اند که ایشان در دام عده ای شیاد و اطلاعاتی و عوامل جمهوری اسلامی افتاده اند!.

آیا شما رضا پهلوی را فردی ناآگاه به اوضاع و احوال خویش فرض کرده اید؟کاش اندکی از او می آموختید که در راه آزادی ایران باید با هر کس که ایرانی ست و دل در گرو ایران دارد دست اتحاد داد.آری گفتۀ آن دیپلمات شریف در ست است که می گوید نود درصد امضا کنند گان این منشور در ایرانند ولی شما بدرستی معنا ی سخن او را در نیافتید.او نگفته که تمام این افراد در نشست شورای ملی حضور می یا بند بلکه میگوید که آنان دل در گروی آن داشته و بازوی اجرایی آنند.

مگر در یک مسابقۀ فوتبال تمام میلیونها طرفدار یک تیم حضور می یابند.شما که مسلمانید از مولایتان علی( ع) بیاموزیید که فرمود نگاه نکنید که چه کسی می گوید بشنوید که چه میگوید .حال نویسندگان این منشور به زعم شما هر که هستند ؛صرفأ مستمسکی جهت اتحاد ملی بیرون داده اند و برای کسی هم تعیین تکلیف نکرده اند.مردانه پای در میدان نهید و به جای غرولند و زخم قلم در تکامل این منشور وشورای ملی بکوشیم که وقت سخت تنگ است.

امیر حسین مهدی ایرایی

1391 06 25

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.