رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2022

30.11.2022 - 20:09
حبیب حسینی فرد
اگر در ایران این دور از جام جهانی شکاف سیاسی بی‌سابقه‌ای را در جامعه ایجاد کرد و شادی و شعفی را دیشب در شماری از شهرهای ایران رقم زد که شاید تا سال‌ها موضوع تحقیق در علوم سیاسی و جامعه‌شناسی و روانشناسی باقی بماند، در آلمان هم شاید به عنوان یگانه کشور دنیا جام جهانی ۲۰۲۲ "شکاف اخلاقی" بی‌سابقه‌ای را دامن زده است.
30.11.2022 - 20:01
حسن جعفری
برنامه ریزی نیروهای امنیتی برای زیر فشار قراردادن اعضای تیم و خانواده شان که برخی جزئیات آنهم در اسناد هک شده انتشار یافت، از یک طرف و امواج بیرحمانه خشونت کلامی مخالفان در فضای مجازی از طرف دیگر، روزهای سخت و رنج آوری را برای این جوانان به همراه داشت. آنان مثل هر فوتبالیست در هر گوشه از این جهان آرزویشان این بود که این ایام در همان جائی باشند که بودند. آنها ۴ سال در انتظار این روزها بودند و می خواستند فقط فوتبال بازی کنند، اما وضعیت پیچیده جامعه ما انتظاراتی از آنها داشت و وظایفی بر دوش آنها قر
30.11.2022 - 18:49
اما در بولتن سری ۱۲۳ صفحه‌ای که در یک نسخه و فقط برای سلامی تهیه شده، رهبر جمهوری اسلامی پیش از تهیه بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، تاکید کرده نظام در جنگ رسانه‌ای عقب افتاده است.

همچنین او و تهیه‌کنندگان بولتن با نگرانی از اینکه مردم ایران، دست داشتن دشمن خارجی در اعتراض‌ها را باور نمی‌کنند، تاکید شده که باید کاری کرد تا مردم فکر کنند اعتراض‌ها کار خارجی‌هاست
30.11.2022 - 15:24
بهنام چنگائی
ما در زمین سوخته و ناگوار ملائی، و در زمانه ی تلخ و ناراست " اسلام پوسیده و سیاسی زندگی می کنیم. حکومت اسلامی ایکه در بالای آن نیرنگ بازترین عنصر یا ولایت فقیه مطلق جاخوش کرده است؛
30.11.2022 - 13:43
کیانوش توکلی
سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خان محمدیبیان داشت: بنا به نظر همه فقهای عظام قطعا حکم افراد مسلمانی که از اسلام بازگشته و به مقدسات اسلامی، نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت(علیهم السلام) اهانت می کنند، ارتداد است و این فرد معلوم الحال نیز تمام این شرایط را داراست، یعنی وضعیت او همانند وضعیت سلمان رشدی است.
30.11.2022 - 11:16
بابک آزاد
افشای توطئه تجزیه طلبان برای تجزیه ایران
30.11.2022 - 11:14
قاسموس تنهلت خبرنگار تلویزیون تی وی تو دانمارک به دلیل تهیه گزارش از مخالفان جمهوری اسلامی در حاشیه جام جهانی و پیش از مسابقه دو تیم ایران و آمریکا توسط پلیس قطر بازداشت شد.

30.11.2022 - 11:05
حسین لاجوردی
 در این چهل و سه سال گذشته اعتراضات و تظاهرات بسیاری دیده ایم که هر بار به دلیلی حق خود را از این حکومت سیاسی طلب می کردیم. با مرگ ژینا نداشتن حق زندگیِ نیمی از جامعه ما عریان شد. این بار دیگر جای گفتگو و طلب حق نیست این بار خودِ زن، خودِ زندگی، خودِ آزادی به پا خاسته و تنها درخواستش پایان این حکومت در تمامیت کلیت و موجودیت آن است.
30.11.2022 - 10:49
عده‌ای که خود را از اعضای گروه فمینیست معترض «پوسی رایت» معرفی می‌کنند توانستند به رغم کنترل شدید قطر وارد ورزشگاه شده و لباس‌هایی را که به جای نام بازیکن، نام جوانان کشته شده در #اعتراضات #ایران و به جای شماره بازیکن، سن آنها نقش بسته بود به نمایش بگذارند.
30.11.2022 - 10:35
تاملات فرهنگ قاسمی و حسن مکارمی: جامعه و فرهنگ‎‎
مهمان: امیر حسین لادن
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان بنیاد آزادی اندیشه و بیان ۸ آذر۱۴۰۱پاریس
https://rangin-kaman.net
30.11.2022 - 09:33
گزارش ها حاکی از جشن و شادی مردم در بسیاری از شهرهای ایران بعد از نیمه شب سه شنبه بعد از باخت تیم ایران در مقابل آمریکاست.

بسیاری از ایرانیان از این تیم به عدم همراهی با معترضان انتقاد کرده‌ بودند و آن را «تیم جمهوری اسلامی» توصیف کرده بودند و نه تیم ملی ایران.
30.11.2022 - 09:28
بر اساس ویدیو های  زیر که توسط خبرنگار دانمارکی  گرفته شده بود پس از بازی ایران و آمریکا که به شکست ایران ختم شد، ماموران قطری یک معترض ایرانی را در حالی که شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهد، بازداشت کرده‌اند.و در ویدئو های دیگر چنین صحنه هایی تکرار شده است:
30.11.2022 - 05:31
ابوالفضل محققی
به ده ها تصویر دختران و پسران جوان یکی از یکی زیبا تر  خیره می شوم.
 زیبائی ومعصومیت آمیخته با شوق زندگی.
 عجین گشته با غرور جوانی.نشانی از معصومیت وغرور سرزمینی که معصومیتش همیشه آماج مستبدان حاکم بوده !
غرور وسرکشیش رمز مبارزه وپایداری.
29.11.2022 - 23:47
دو شاخص عمده گسترش دامنه اعتصابات در مسیرسراسری شدن و بسط و توده‌ای کردن خیزش خیابان، توازن قوا را و قدرت دوگانه و موازی در حال شکل گیری را به سودانقلاب و افتادن رژیم به حال تدافع رقم زده و نهایتا می تواند با ایجادشکاف و سرپیچی و چه‌بسا دوش به‌دوش کردن اسلحه در صفوف نیروهای سرکوب و نظامی، اوضاع را بطورقاطع به سمت و سوی دیگر، در راستای کلیدزدن دوره پساحکومت اسلامی، سوق بدهد. نباید فراموش کنیم که تا پایان سال شمسی، ماه‌های بسیارمهم و سرنوشت سازی در پیش رو داریم.
29.11.2022 - 23:22
به رغم فشار قابل توجه ماموران قطری برای جلوگیری از نشان داده شدن هرگونه شعار اعتراضی از سوی تماشاچیان ایرانی، تعدادی از تماشاچیان موفق شدند نام «مهسا امینی» را بر روی کاغذ بنویسند و در استادیوم به نمایش بگذارند.

برخلاف بازی‌های قبلی، تماشاچیان با تی‌شرت‌ها و شعارهای «زن، زندگی، آزادی» در هیچ یک از تصاویر مخابره شده از درون ورزشگاه محل بازی ایران و آمریکا دیده نمی‌شوند.
29.11.2022 - 22:25
کانون حقوق بشر ایران، ۶ آذر ۱۴۰۱؛ چهل روز از انتقال زندانی سیاسی لقمان امین پور به بازداشتگاه ۲۴۱ اوین می گذرد. این زندانی سیاسی با گذشت چهل روز از انتقالش به بند ۲۴۱ اوین، همچنان تحت شکنجه و در انفرادی قرار دارد. تداوم نگهداری وی در سلول انفرادی، و بازجویی و شکنجه وی باعث نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.

لقمان امین پور روز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱، به بازداشتگاه ۲۴۱ زندان اوین منتقل، و در انفرادی تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت.
29.11.2022 - 22:22
در یک محل عمومی فوتبال(ایران) را تماشا می کنم چقدر دردناکه وقتی تیم مقابل به تیم ملی کشورت گل می زند بیشترین افراد تماشاگر دست زده ابراز خوشحالی می کنند چه کردند با این ملت چرا باید از شکست جوانان مملکت خود خوشحالی کنند
29.11.2022 - 21:51
حکم اعدام ۹ زندانی از جمله پنج زندانی بلوچ در زندانهای مختلف کشور اجرا شد. یکی از زندانیان با اتهام قتل یک مامور نظامی و یک زندانی دیگر پس از نزدیک به ۱۲ سال در عین بی گناهی اعدام شد
29.11.2022 - 20:52
کانون حقوق بشر ایران، سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱؛ ولین جلسه دادگاه مجیدرضا رهنورد، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری با اتهام محاربه از طریق قتل دو بسیجی در دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد.

مجیدرضا رهنورد پایین ده فرزند محمد جواد، در دادگاه مشهد به ریاست قاضی سیدهادی منصوری و قاضی قناد بعنوان نماینده دادستان و همچنین با حضور وکیل، اولیای دم و خانواده دو بسیجی محاکمه شد.
29.11.2022 - 19:18
کسانی که قرآن و پرچم امام حسین آتش زدند نیروهای امنیتی بودند

به رگبار بستن کشاورزان فقط به جرم اعتراض

سردار همدانی که در سوریه کشته شد اعتراف کرد که در سال 88. ده هزار نفر از اراذل و اوباش را ساماندهی کردند و اعتراضات را خواباندند
29.11.2022 - 18:10
این مادر داغدار می‌گوید: عرشیا به تو افتخار می‌کنم، تو آدمی نبودی که خودکشی کنی، این بی‌شرف‌ها با تو چه کردند؟

"عرشیا امامقلی‌زاده علمداری" نوجوان ۱۶ ساله اهل شهرستان جلفا که حدود دو هفته قبل توسط مزدوران خامنه‌ای خائن بازداشت شده بود، پس از تودیع وثیقه و آزادی موقت اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داد.
29.11.2022 - 17:55
علی کشتگر
بدون فرهنگ مدارا و شعارها و ادبیات خاص آن، بخش خاکستری و مردد مردم و نیز کسانی که در گذشته کنار رژیم بوده‌اند، اما امروز دل و جانشان با جنبش اعتراضی است اکثرا در تردید و انفعال باقی می‌مانند و این به نفع تروریسم حاکم است. شوربختانه و بدبختانه در این جنبش سراسری امید بخش، کسانی که تعدادشان هم کم نیست رویکردی تنگ نظرانه، دفعی و حتی چماقدارانه نسبت به آنهائی که به اندازه خودشان رادیکال نیستند و یا لغزشی از آنان سر زده، دارند. و خیلی راحت به دشنام و طرد و دفع متوسل می‌شوند. و از این طریق در زمین رژی
29.11.2022 - 16:49
امیر امیری
گسست و تنش میان گفتمان رسمی حکومت اسلامی و اندیشه‌های رایج میان مردم چنان گسترده شده است که دیگر قابل بازسازی و اصلاح نیست. هرگونه دست زدن به بافت درونی رژیمی که سنگینی رسالت دینی اش به بن‌بست و ايستايى رسیده است، آن را از بنیاد متلاشی می‌کند. رژیمی که تاثیر ایدیولوژیک اش بر هنجارهای اجتماعی کاهش یافته و ارجاعات اسلامی در توجیه نظام ارزشی سیاست‌هایش ناممکن و دشوار گشته و جهت گیری اخلاقی جامعه مبتنی بر اسلام دیگر بخشی از فرهنگ روزمره بسیاری از مردم نیست، نجات دادنی نیست، رفتنی است.
29.11.2022 - 14:15
چرا نمی‌فهمی چی میگم؟
29.11.2022 - 13:56
ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و علمای شهرستان‌های خاش، تفتان و میرجاوه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فجایع اخیر کردستان، حوادث هولناک جمعه خونین زاهدان، ۱۳ آبان خاش و دیگر نقاط ایران، به برخوردهای خارج از کرامت انسانی و حقوق شهروندی جمهوری اسلامی با مردم، معترض شدند.

این افراد در بیانیه خود ضمن تاکید بر «انسجام علمای اهل سنت، ریش‌سفیدان، معتمدین، فرهنگیان و روشنفکران استان سیستان و بلوچستان در مورد محکومیت اتفاقات دردناک اخیر کشور»، موضع‌گیری واحد در قبال این حوادث هولناک و سایر رخدادهای میهن
29.11.2022 - 13:10
چگونه دستگاهاي اطلاعاتي از دعواي پرچم ها براي تشديد اختلافات سود مي برند؟
آدم صوفي
كيانوش توكلي
29.11.2022 - 09:55
ابوالفضل محققی
برای بسیاری سوال پیش می آید.برای چه می کشم ؟برای چه کسانی این همه لعنت ابدی رابجان می خرم؟ برای کسانی که می چاپند ومی خورند وبه ریشمان می خندند.کسانی تمام بچه هایشان در خارج در رفاه زندگی می کنند واین جا بما دستور کشتن بچه های مردم را می دهند!
29.11.2022 - 09:39
، شعبه نهم دیوان عالی کشور، پس از چند بار رد اعاده دادرسی #اسماعیل_عبدی، معلم زندانی در زندان مرکزی کرج، نهایتا با تلاش و پیگیری وکیل محترم ایشان #رامین_صفرنیا، با نقض و رد دادنامه پیشین شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب کهمحکوم کرده بود، به عدم ادله کافی در ارکان بزه انتسابی در ماده ۵۰۵ قانون مجازات اسلامی در این دادنامه اشاره کرده و آورده است:
29.11.2022 - 09:13
عاطفه_نعامی ۳۷ ساله که طی چند هفته گذشته در اعتراضات حضور داشت، از ۸روز پیش به ناگهان ناپدید و بعد از ۸روز جنازه اش در خانه پیدا شد. طبق گزارش های اختصاصی رسیده به«کانون حقوق بشر ایران» به رغم اینکه آثار ضرب و شتم و جراحت روی پیکر خانم نعامی پیدا بوده است ولی با دستور نهادهای امنیتی دستور دفن فوری وی صادر شد.
29.11.2022 - 08:28
در واکنش به این خبر، تسنیم خبرگزاری نزدیک به نهادهای امنیتی و نظامی در ایران نوشت «دستگاه امنیتی سیاسی آمریکا سی‌ان‌ان را به کار گرفته تا تتمه حیثیت آن را نیز به حرّاج بگذارد. این بار در آستانه بازی مهم ایران و آمریکا، این شبکه اعلام کرده که خانواده بازیکنان تیم ملی ایران توسط حکومت تهدید شده‌اند تا خود بازیکنان سرود بخوانند.»
29.11.2022 - 08:27
اتاق فکر رژیم تصمیم گرفت که بردهای تیم جمهوری اسلامی را به حساب نظام نکبت بگذارد و در این راه تا بحال موفق شده است. قصد رژیم مصادره صد در صدی این تیم با هدف تقویت روحیه نیروهای خودی در شرایط خستگی و پریشانی، همچنین ایجاد سردرگمی و پراکندگی در بین نیروهای برانداز بوده است. طبق معمول اپوزیسیون قلابی ماهیتا اصلاح طلب در لباس چپ سنتی‌ « بنام ملی » هم به کمک رژیم آمد. بحث منتقدین مستقل جای خود دارد.
هوشنگ اسدی
29.11.2022 - 08:22
بازی ایران-آمریکا یکی از حساس‌ترین بازی‌های جام جهانی قطر است؛ مسابقه‌ای که برای دومین بار در تاریخ جام جهانی برگزار می‌شود و می‌توان گفت که به اندازه یکی از بازی‌های حذفی مهم جام جهانی، حساس و دیدنی است
29.11.2022 - 08:15
نخواندن سرود ملی از سوی بازیکنان تیم ملی ایران در بازی اول با انگلیس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. اما در بازی دوم با ولز بازیکنان با سرود ملی همراهی کردند.در مقایسه با بازی ایران و انگلیس، در بازی دوم با ولز تعداد قابل توجهی تماشاچی حامی تیم ملی ایران در ورزشگاه حضور داشتند.
29.11.2022 - 08:09
آنها سه رفیق بودند ‎#محمدحسنزاده ، ‎#شهریارمحمدی و ‎#هیمنامان.
محمد که کشته شد شهریار تا صبح بالای سرش بود،صبح او هم در مراسم خاکسپاری تیر خورد و کشته شد.هیمن اما درآن مراسم مجروح شد،او را ربودند و زیر شکنجه کشتند.
سرنوشتی این قدرغم انگیز رادر داستانها هم نخواندی
29.11.2022 - 00:39
ابوالفضل محققی
براستی چگونه سر بر بالین می نهیم زمانی که به مادران وپدران در بند با غم کشته شدن فرزند فکر می کنیم؟فرزندانیکه بفرمان مجنونی خود شیفته کشته شده اند.خود کامه ای که برای حکومت ننگینش از هیچ جنایتی فرو گذاری نمی کند.
28.11.2022 - 22:12
کیانوش توکلی
تيمي كه جمهوري اسلامي ميخواهد آن تيمي نيست كه بخصوص در شرايط فعلي مردم آرزويش را دارند. به نظر من دفاع از اين ويا هر تيم ديگري بايد مشروط به همدلي آنها با مردم باشد. عكس اين بايد با بايكوت و طرد مواجه شود. جايي كه آنها سرود نخواندند را بايد تشويق ميشدند وجايي كه سرود جمهوري اسلامي را ميخوانند و در سمت تبليغات آن عمل ميكنند و در مقابل دستگيري و تهديد هم صنفان خود سكوت كرده و همدلي خود را با مردم داغديده ما نشان نميدهند بايد مورد اعتراض قرار گيرند،د