رفتن به محتوای اصلی

ژوئن 2022

30.06.2022 - 22:33
«ملیکا بلالی»، بانوی کشتی‌گیر ایرانی موفق شده است در رقابت‌های کشتی زنان بریتانیا به عنوان قهرمانی برسد. او در لحظه‌ اهدای جوایز، وقتی روی سکوهای قهرمانی ایستاد، برگه‌ای در دست داشت که روی آن نوشته بود: «به حجاب اجباری پایان دهید. من حق دارم کشتی‌گیر باشم.»
30.06.2022 - 22:14
در سایه آمار رو به رشد بیکاری در کشور آسیب‌دیگری نیز چهره می‌نماید، تلاش برخی کارفرمایان برای سوءاستفاد از وضعیت موجود و نگاه جنسی به زنان در جستجوی کار. رویداد۲۴ در این گزارش وضعیت موجود را با نگاهی به آمار اشتغال زنان در کشور مورد بررسی قرار داده است.
30.06.2022 - 21:53
حسین سلامی بدون آنکه به جزییات این عملیات بپردازد، گفت: «دشمن می‌خواهد اعتماد به نفس را از ما بگیرد و ما را از درون تهی کند و نگاه و اعتبار خودمان را اول از چشم خودمان بیندازد. این خطرناک‌ترین و مرموزانه‌ترین نوع تهاجم است و برای همین ما از همه فرماندهان، مسئولان و همه پاسداران می‌خواهیم این داستان موهوم دشمن را ابطال کنند.»
30.06.2022 - 21:46
همزمان با پایان بی‌نتیجه مذاکرات احیای «برجام» در دوحه، سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل، حکومت ایران را متهم به نقض مفاد برجام، فرصت‌سوزی و جلوگیری از نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کردند.
30.06.2022 - 21:25
حشمت طبرزدی
عبدالستار دوشوكی
لذا هر تلویزیون شارلاتانیسمی که در عمل (و نه ادعا) برای اعتبارزدایی اپوزیسیون واقعی و جدی فعالیت مشکوک می کند و یا جریان مرموز و یا شخصی که پیکان مبارزه علیه جمهوری اسلامی را بسوی گروه های اپوزیسیون سکولار دموکرات واقعی مخالف رژیم و یا شخصیت های برانداز دیگر تغییر جهت دهد, عملا در زمین جمهوری اسلامی بازی می کند و باید در مورد او افشاگری کرد. نصیحت من به طبرزدی این است: وقتی خودت را داخل چاهی انداختی, اولین اصل نجات این است که نَکَن یعنی بیش از آن حفر نکُن! چون عمیق تر فرو می روی
30.06.2022 - 21:15
آرام ادیبی
نمونه رفتار غیر انسانی خمینی با کودکان! وای به حال آدم بزرگ‌ها - ویدئو
30.06.2022 - 13:27
علیرضا نوری‌زاده
حسین طائب (میثم در بیت) دوشنبه احضار شده بود و مجتبی و نه پدرش، به او خبر رفتنش را داده بود، و می‌گویند وداعشان اشک‌آلود بود؛ مثل وداع احمد خمینی با اسدالله لاجوردی. ۱۳ سال در اطلاعات (وزارت و سپاه) و سه سال مسئول هماهنگی بیت و دفتر با دستگاه‌های اطلاعاتی، مجتبی را مثل فرزندی به او پیوند داده بود.
30.06.2022 - 08:47
افشای شکنجه گران
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام منتشر میکند: افشای اسامی و مشخصات شکنجه گران و زندانبانان زندان شیبان اهواز
30.06.2022 - 08:22
روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام ایران نوشت یک فرمانده سپاه پاسداران به نام علی نصیری در ماه جاری به ظن جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده است. در سال ۹۸ نیز گزارش‌هایی درباره فرار نصیری، فرمانده حفاظت سپاه پاسداران منتشر شده بود که این موضوع توسط خود او تکذیب شد.
30.06.2022 - 08:13
انریکه مورا، رابط گفتگوهای غیرمستقیم تهران واشنگتن در پیامی که در توئیتر منتشر کرده تلویحا از پایان بی‌نتیجه این مذاکرات خبر داده است.او به دو روز مذاکرات «فشرده» در قطر اشاره کرده و نوشته: «متاسفانه، هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا، بعنوان هماهنگ کننده (این مذاکرات) به آن امیدوار بود، بدست نیامده است.»
30.06.2022 - 07:53
در روزی که بسیاری از طرفداران ورزش تحت تاثیر جدال لفظی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی با محمدرضا پولادگر، رئیس پیشین فدراسیون تکواندو و معاون کنونی وزیر ورزش ایران بودند، تیم ملی زنان تکواندو ایران قهرمان آسیا شد.
30.06.2022 - 07:40
ویدیویی از طرح‌های بلندپروازانه‌ یک «هتل شناور آینده» که پنج هزار مسافر را در خود جای می‌دهد و سال‌ها در آسمان باقی می‌ماند، اینترنت را پر کرده است.

این ویدیوی سی‌جی‌آی از فضاپیمای «اسکای کروز» را انیماتوری به نام هاشم الغیلی در یوتیوب منتشر کرد که جت غول‌پیکری را نشان می‌دهد که گویی جایی بین کشتی کروز بزرگ و یک ایستگاه فضایی بر فراز ابرها شناور است.
30.06.2022 - 07:20
بنابر نظرسنجی جدید شرکت تحلیل داده‌های استاسیس، تنها ۲۸ درصد مردم ایران از عملکرد ابراهیم رئیسی ابراز رضایت دارند و در مقابل ۶۴ درصد از عملکرد رئیسی ناراضی هستند. همچنین میزان اقبال به دو جناح سیاسی جمهوری اسلامی نیز به ۱۷ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان خود رسیده است.
30.06.2022 - 07:08
مانیش پاندی
کلودیا پن روخاس در ماه فوریه به گروهی از فعالان اقلیمی به نام «جلوی نفت را بگیرید» ملحق شد.

این گروهی است که اعضای آن با کارهایی مثل بستن خود به دروازه‌ها وسط مسابقات فوتبال، صعود از تانکرهای نفت و بند آوردن راه، اعتراض‌شان را بیان می‌کنند.

کلودیای ۲۴ ساله به «رادیو وان نیوزبیت» گفت: «من می‌دانستم که گرمایش زمین مساله است، اما روزی رسید که برایم جا افتاد موضوع چقدر اضطراری است.»
30.06.2022 - 00:00
افشاگری طبرزدی راجع به فایل صوتی لو رفته و بیان موضع قاطع در برابر رژیم ولایت فقیه
29.06.2022 - 23:53
حبیب حسینی فرد
سال ۲۰۱۸ ترامپ از این سخن گفت که ناتو دوره‌اش گذشته است و فاقد کارایی است. او هم مثل اوباما بیش از پیش تمرکز سیاست‌های امنیتی و نظامی آمریکا را در حوزه آسیا_پاسیفیک با هدف مهار چین به عنوان رقیب و تهدید اصلی می‌دانست. یک سال بعدتر هم مکرون از مرگ مغزی ناتو سخن گفت و اتحادیه اروپا هم بیش از پیش، ولو کژ دار و مریز با توجه به سست‌شدن مناسبات دو سوی اقیانوس روی ایجاد ساختارهای امنیتی و نظامی مستقلی متمرکز شد تا در درازمدت صرفا به ناتو و اراده آمریکا وابسته نباشد.
29.06.2022 - 23:37
جدایی ناخواسته وریا غفوری از تیم استقلال مهم‌ترین خبر ورزشی روز سه‌شنبه ۷ تیر بود که رسانه‌های رسمی ایران به دلایل آن اشاره‌ای نکردند، اما در واکنش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی دلایل احتمالی آن از جمله اعتراضات اجتماعی و سیاسی او مطرح شد.
29.06.2022 - 23:12
روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام ایران نوشت یک فرمانده سپاه پاسداران به نام علی نصیری در ماه جاری به ظن جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده است.در سال ۹۸ نیز گزارش‌هایی درباره فرار نصیری، فرمانده حفاظت سپاه پاسداران منتشر شده بود که این موضوع توسط خود او تکذیب شد.
29.06.2022 - 16:59
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم بعد از دیدار با آقای بایدن اعلام کرد که بزرگترین تغییر و تحول در ناتو از زمان پایان جنگ سرد را رهبری خواهد کرد.

او به رئیس جمهور روسیه هشدار داد که حمله به اوکراین، خلاف آنچه را که او در نظر داشته محقق کرده است: حضور بیشتر ناتو، نه عقب‌نشینی آن.
29.06.2022 - 16:44
بجز فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر ایرانی‌فرانسوی که در سال ۱۳۹۸ بازداشت شد و بنجامین بری‌یر، گردشگری ۳۶ ساله فرانسوی در سال ۱۳۹۹ بازداشت شد، دو فعال کارگری هم به‌نام‌های سیسیل کوهلر و ژاک پاریس (همسر خانم کوهلر) با اتهام‌های امنیتی مواجه هستند.
29.06.2022 - 16:21
نخستین کنگره حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران (همسازی ملی جمهوری خواهان ایران)
حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران – همسازی ملی جمهوری خواهان ایران – در روزهای ۲۴ و ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی برابر با سوم و چهارم تیرماه ۱۴۰۱ خورشیدی نخستین کنگره خود را در پاریس برگزار کرد.
29.06.2022 - 15:08
گذری در تاریخ سوء استفاده های ابزاری در نظام جمهوری اسلامی
به نقل از احمد زیدآبادی : استفاده ابزاری از طبرزدی توسط هاشمی رفسنجانی علیه دفتر تحکیم وحدت در ازای قول وزیر ورزش شدن. اما وقتی وزیر ورزش نشد, علیه رفسنجانی موضع تند گرفت. به پایان آمد این دفتر, اما حکایت همچنان باقیست
29.06.2022 - 13:51
ابوالفضل محققی
به عظمت دورانی که دوهزار وپانصد سال قبل ترا با مفهوم "دولت ، "مردم " روبرو می سازد.با دولتهای ماد و هخامنش که پایگاه خود برنهاد اقوام ایرانی ساکن در چهار گوشه این سرزمین بر اساس "آزادی اندیشه،برابری ،کار ورفاه !" بنیان نهادند.
29.06.2022 - 13:06
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، طی بزودی اسامی و مشخصات ۸۵ تن از بازجویان و شکنجه گران و زندانبانان زندان شیبان اهواز را، بهمراه تصاویر بسیاری از آنان منتشر خواهد کرد. این مجموعه که با تلاش بسیار زیاد بدست آمده است شامل اطلاعاتی از درون زندان شیبان اهواز می باشد که با تلاش بسیار زیاد گردآوری شده و از داخل ایران برای کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام – سایت جوانه ها ارسال گردیده است.
بازجویان، شکنجه گران، زندانبانان و عوامل زندان که اسامی و تصاویرشان در این گزارش فاش شده است، کسانی هستند که در شکنجه و اعدام هموطنانمان در زندان شیبان اهواز بخصوص زندانیان عرب بطور مستقیم دست داشته و دارند.
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ضمن تقدیر و تشکر فراوان از همه کسانیکه با ریسک پذیری بالا این مجموعه را به ما رسانده اند اعلام می‌کند که این افشاگری بزودی منتشر خواهد شد.
29.06.2022 - 13:01
امیر ممبینی
اگر در گذشته عصریخبندان باعث نابودی بسیاری از انواع جانوران شد، اکنون جهان بسوی عصر آتشباران میرود که قربانی اصلی آن نسل بشر است. بشری که میرود تا تمام سطح کره زمین را از کپی‌های خود پرکند و همه سطح زنده‌ی سیاره را بخورد و همه‌ی راه‌ها را بروی خود ببندد مگر راه خودکشی جمعی را. تمدن مذکر جنگ بنیاد مسئول اصلی این سمتگیری است.
29.06.2022 - 09:43
️بعد از ۲۲ سال، امروز به قوه قضائیه گفت: «تا دیروز روزنامه‌ها بودند که این کار را می‌کردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده | مردم را نگران می‌کنند، ذهن مردم را خراب می‌کنند | یکی از وظائف قوه قضائیه برخورد با این مسأله است. می‌گویند قانون نداریم؛ می‌شود از قوانین موجود استفاده کرد، اگر ندارید هم قانون تهیه کنید».
29.06.2022 - 09:31
از جمله خواست‌های جمهوری اسلامی در مذاکره با غرب، لغو تحریم‌ها و تضمین خارج نشدن دوباره آمریکا از برجام با تغییر دولت در واشنگتن است. هرچند گفته می‌شود مقامات تهران در پافشاری بر حذف نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا تجدیدنظر کرده‌اند، تضمین خارج نشدن از توافق در دولت‌هایی بعدی آمریکا خارج از اختیارات دولت بایدن است.
29.06.2022 - 09:15
فیروزه خسروانی یکی از دو مستندساز ایرانی بود که اردیبهشت ماه امسال پس از هجوم ماموران امنیتی به محل کارشان، بازداشت و بعدتر با قرار وثیقه آزاد شد.

بازداشت فیروزه خسروانی و مینا کشاورز با اعتراض و واکنش‌های فراوانی روبرو شد اما مقام‌های قضایی یا اداره اطلاعات سپاه هنوز درباره علت بازداشت آنها اظهارنظر نکرده‌اند.
29.06.2022 - 07:57
دکتر خلیفه موسوی
من چیز ی غیر از یک کیف کوچک کهنه که همه گوشه های آن ساییده بود با چند وسیله ضروری شخصی که شامل یک حوله کوچک ،یک پیراهن اضافی و یک صورت تراشی چیز دیگری نداشتم . شناسنامه را هم در همان سرخس شوروی از من گرفتند و همراه من نبود و الان در فکرش نبودم تا ببینیم چه پیش آید. قربان از درون قسمت پایین کمد دو ظرف کوچک چینی آورد و روی میز گذاشت و درون آنها چای ریخت . بعد از خوردن چای گفت با هم به فروشگاه می‌رویم و کمی خوراکی می‌خریم. هوا تاریک بود و نسیم ملایمی می وزید از در خانه که بیرون زدیم از اطرافمان در چندین جهت صدای موزیک شنيده می‌شد، یکی از آنها که با صدای بلندتری از بلندگو شنيده می‌شد آهنگ تند رقص و آواز بود . در خلال صدا های موزیک، صدای ضعیفتر دوتا ر ترکمنی را می‌شنیدم. آنموقع تنوع موسیقی را به اسم نمی‌شناختم و بعد ها هم تلاشی برای یاد گیری به این اسم ویا آن اسم برایم مهم نبود ،هرکدام که می‌شنیدم اگر برایم دلنشین و مرا به وجد می آورد ویا با شادی و غم مرا به فکر وامیداشت خوب بود. ولی موسیقی ملیت‌های ساکن ایران از همان کودکی به گوشم آشنا بودند واز همان کودکی از رادیو عربی ،کردی ،ترکی ،خراسانی ، شمالی و جنوبی شنيده بودم و با هر کدام به نوعی فکر و خیالهایم را پر و بال میدادم اما صدای این بلندگو و موسیقی که پخش می‌شد شبیه سرو صداهایی بود که گاهی در تهران می‌شنیدم.
28.06.2022 - 23:07
علاءالدین فتح راضی
فدرالیسم برای ما ایرانی ها نیز چندان بیسابقه نیست. انقلاب مشروطه کهبمثابه انقلاب دمکراتیک درایران بود قانون اساسی خود را از قانون اساسی بلژیک گرفته بود. ولی وجود ممالک محروسه برمبنای اتنیک های موجود در ایران لزوم افزودن انجمن های ایالتی و ولایتی به آنرا پیش آورد که بشکل اصول ٩٠تا ٩٣ متمم قانون اساسی تجلی پیدا کرد و دورنمای یک ساختار فدرال را برای ایران در نظر داشت.
28.06.2022 - 22:46
علی باقری‌کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در پرونده هسته‌ای در پی ورود به دوحه با مقام‌های قطری و انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای اتحادیه اروپا دیدار کرد. آقای مورا رابط گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکاست. قطر به عنوان میزبان جدید مذاکرات احیای برجام، از گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا استقبال کرده است.

وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای در توییتر از میزبانی دور تازه مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در این هفته که تحت نظارت اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ برگزار می‌شود، استقبال کرد.
28.06.2022 - 22:32
ایرج مصداقی
سعید امامی ۲۳ سال پیش، طبق روایت رسمی، در زندان "خودکشی" کرد و در بیمارستان لقمان جان داد. رئیس این بیمارستان امیدوار رضایی، برادر محسن رضایی است. از نظر ایرج مصداقی، تحلیلگر سیاسی، او نقشی اساسی در لاپوشانی حقیقت دارد.
28.06.2022 - 22:09
امروز در گردهم آیی سران ناتو در مادرید طی یک نشست طولانی بین ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و ساولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند به تفاهم رسیدند. این بدان معناست که ترکیه اکنون موافقت می کند که سوئد و فنلاند می توانند به عضویت ناتو در آیند.
28.06.2022 - 21:37
ر حدود دو دهه اخیر شکل‌گیری و قدرت گرفتن سازمان اطلاعات سپاه به عنوان یک نهاد موازی با خط مشی گاها متفاوت از وزارت اطلاعات، بعد دیگری به درگیری‌های درونی جمهوری اسلامی بخشیده است. بر اساس محتوای فایل منتشر شده محمدعلی جعفری و صادق ذوالقدرنیا، به جز تقابل وزارت اطلاعات (تحت نظارت قوه مجریه و نفوذ رهبر) و سازمان حفاظت اطلاعات سپاه (زیر نظر مستقیم رهبر جمهوری اسلامی) آنطور برداشت می‌شود که در درون سپاه پاسداران هم جناح‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها «حلقه‌ای» بوده است با محوریت حسین طائب که در عرصه سیاسی از محمدباقر قالیباف حمایت می‌کرد.
28.06.2022 - 20:20
همان‌گونه که پیش‌تر تاکید کرده بودیم، کنگرۀ ما هم‌زمان با روزهای دشوار میهن‌مان آغاز شد، «در شرایطی که فساد عمیق و همه‌جانبه و سیاست‌های نابخردانۀ حکومت در کنار تحریم‌های غیرانسانی و جنایت‌کارانۀ امریکا، سفره‌ی بسیاری از هم‌میهنان‌مان را هرچه کوچک‌تر کرده است».
28.06.2022 - 20:13
سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) سازمانی مردمی، میهن‌دوست و باورمند به سوسیالیسم دموکراتیک است و در راه آرمان‌های والای استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی و تامین منافع مردم و کشور (منافع ملی) مبارزه می‌کند.
سازمان با پایبندی به برنامهٔ مصوب خود در راه تحقق جمهوری عرفیِ غیردینی و متعهّد به مبانی حقوق بشر و اصول دموکراسی و مبتنی بر اراده و آرای آزاد، برابرحقوق و دموکراتیک مردم میهن‌مان مبارزه می‌کند و قاطعانه مخالف حکومت‌های غیرانتخابی، دینی، موروثی و ایدئولوژیک است.