رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2021

31.01.2021 - 23:14
بعد از مصاحبه جنجالی محمود احمدی نژاد و نحوه جواب دادن او درباره ساشا سبحانی و پدرش، ساشا سبحانی در استوری اینستاگرام علیه محمود احمدی نژاد افشاگری کرد
31.01.2021 - 23:06
مهرزاد وطن آبادی
جنبش فداییان در آن سالهای سرد و سکوت، ارکان دیکتاتوری پهلوی وابسته به امپریالیسم آمریکا را به لرزه درآورد، و دوران نوینی از مبارزە علیە دیکتاتوری را گشود و سازمانی را بنا نهد که بزرگ ترین و موثرترین مخالف دیکتاتوری پهلوی به حساب می آمد. شیوه مبارزه جنبش فدائیان همچنین فصل نوین گفتمان انقلابی را در پهنه سیاست ایران آن روزگار را رونمایی کرد و موجد سازمان پرافتخار چریکهای فدائی گشت و نیز مبدع جنبش فدائیان شد، جنبشی که از بدو شکل گیری تا امروز فراز و نشیبی را پشت سرگذاشته و در آن دستخوش پوست اندازی
31.01.2021 - 22:55
گفتگو با مهدی مهدوی آزاد، روزنامه نگار :علی خامنه‌ای از واکسن استفاده کرده است
31.01.2021 - 22:50
دقیقاً ۱۰ سال پس از آغاز اعتراضات مصر، به عقیده بسیاری از ناظران داخلی و بین‌المللی، گروه اسلامگرای اخوان المسلمین در بحرانی‌ترین وضعیت طی بیش از ۹ دهه حیات سیاسی‌ خود به سر می‌برد.

انقلاب مصر به پایان حکومت حسنی مبارک، رئیس‌جمهور وقت، و به قدرت رسیدن محمد مرسی، یک چهره اسلامگرا در این کشور منجر شد.

31.01.2021 - 22:31
گفتگو دو نفر از اعضای هیئت مدیره « زنان برای آزادی و برابری پایدار » مهشید پگاهی (فعال حقوق زنان) و پرستو فاطمی (کارشناس ارشد حقوق بشر) با عنوان
« ما فمنیستها و یکم فوریه ، روز حجاب »
31.01.2021 - 20:32
خانی غفاری
جو بایدن در حالی روز 20 ژانویه به طور رسمی قدرت را در دست گرفت که جامعه آمریکا در چهارسال گذشته در اثر سیاست‌های ترامپ و همه‌گیری ویروس کرونا، بسیار متزلزل شده است. رئیس جمهور بایدن برای رسیدگی به هر یک از بحرانهای موجود از جمله بیماری همه گیر کرونا، اقتصاد، روابط نژادی، تغییرات آب و هوایی و احیای روابط با متحدین خود خواستار وحدت ملی شده است. وی در این مسیر با چالش‌های اساسی روبرو است.
31.01.2021 - 20:21
اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خرید واکسن روسی اسپوتنیک‌وی را "غیرموجه و خطرآفرین" دانسته و خواستار خرید واکسن معتبر و مطمئن شده‌اند. امروز وزیر بهداشت بعضی منتقدان واکسن روسی را به "خیانت ملی" متهم کرده و گفته بود که آنها "منافع اقتصادی" دارند.
31.01.2021 - 19:16
نیما عیسی پور
نیما عیسی پور: اعتراضات روسیه، دهها هزار نفر خواستار ازادی الکس ناوالنی مخالف سرشناس پوتین هستند. پلیس با شدت برخورد کرد و تاکنون بیش از 4هزار نفر بازداشت شده اند.
31.01.2021 - 18:47
دعوت به همایش جمعیت سوسیال دموکراسی برای ایران
31.01.2021 - 16:37
بانک مرکزی ایران روز یکشنبه قیمت عرضه هر دلار آمریکا در شبکه صرافی‌های تحت نظارت خود ۲۰۰ تومان دیگر افزایش داد و به ۲۳ هزار و ۹۲۰ تومان رساند. در واکنش به این اقدام بانک مرکزی، نرخ فروش هر دلار در بازار آزاد تهران ابتدا تا ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان صعود کرد ولی سپس تا ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمد. اما با نزدیک شدن به ساعت‌های پایانی خرید و فروش‌های روز یکشنبه، این نرخ بار دیگر تا ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان بالا رفت
31.01.2021 - 16:33
عباس رحمتی
پس از رفتن دونالد ترامپ از كاخ سفيد، چندين بمب گذاري در عراق و افغانستان رخ داد. بمب گذاري عراق را داعش بعهده گرفته است و غيراز آن نغمه هاي آمدن داعش دوباره به گوش ميرسد.دعوت طالبان ها توسط داعش تهران یعنی همان جمهوری اسلامی است! البته طالبانها، سالهاست که دررابطه با رژیم تروریست پرور رفت و آمد دارد و مرکز فعالیتهایشان در تهران است
31.01.2021 - 16:31
دکتر حسن بلوری
درک و بیان پدیده‌ها با یاری مفهوم‌ها امکان‌پذیر است. مفهوم‌ها از کنش و واکنش‌های ما با محیط حاصل می‌شوند. درجه و سطح آگاهی ما از دنیائی که در آن زندگی می‌‌کنیم رابطه‌ی مستقیم با دامنه و عمق مفهوم‌هائی دارد که در طول تاریخ کسب نموده‌ایم. به عبارت دیگر، ما واقعیت‌های خارج ‌از حیطه‌ی مفهوم‌ها، توان فیزیولوژکی (ساختاری، حواس) و دستگاه ادراک‌‌مان (تابع پروسه تکامل و بطرز طبیعی مشروط و محدود۲) را به سختی و اغلب تنها با یاری ابزار، یعنی با واسطه ‌درمی‌یابیم.
31.01.2021 - 14:42
مجتبی خامنه‌ای گفته است که پدرش، علی خامنه‌ای، شاید مثل گذشته مخالف نامزدی احمدی‌نژاد نباشد. این روزنامه از دیدار احمدی‌نژاد با احمد خاتمی، عضو شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان، نیز خبر داده و آن دیدار را هم در راستای کسب رضایت رهبر جمهوری اسلامی برای نامزدی احمدی‌نژاد ارزیابی کرده بود. این چهره نزدیک به احمدی‌نژاد اما به ایندیپندنت فارسی گفت که خبر روزنامه کویتی در این مورد اشتباه است و احمدی‌نژاد نه با احمد خاتمی، بلکه با محمدرضا مدرسی یزدی، از فقهای شورای نگهبان دیدار کرده است
31.01.2021 - 13:25
در پی خودداری خلبان هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیه از فرود در فرودگاه تهران، وزارت راه ایران خواستار توضیح این شرکت شده؛ همچنین 'اتصال سیم برق ' علت برخاستن صدای آژیر در پایتخت در نیمه شب جمعه عنوان شده است. محمد اسلامی، وزیر راه ایران می‌گوید شرایط برای فرود این هواپیما عادی بوده و "از سازمان هواپیمایی خواسته‌ام که شرکت ترکیش‌ایر را بابت این اقدام خلبان بازخواست کند."
31.01.2021 - 09:38
وب‌سایت تلویزیون دهلی و رسانه‌های‌ اسرائیل جزئیات تازه‌ای از انفجار بمب نزدیک سفارت اسرائیل در هند منتشر کرده‌اند و می‌گویند سرویس اطلاعاتی هند مشغول تحقیق درباره بمبگذاری است.

رسانه‌های اسرائیل از جمله روزنامه جروزالم پست نوشته‌اند که یک گروه به نام جیش الهند که اسرائیل آن را مرتبط با ایران می‌داند، مسئولیت این بمبگذاری نزدیک سفارت را به عهده گرفته است.
31.01.2021 - 08:07
افزایش قیمت در گروه خوراکی‌ها به این صورت بوده است: گوشت گوسفندی و گوساله ۲۱ و ۲۰.۳ درصد، شیر خام ۴۲درصد، شیر استریل پاکتی ۳۴,۵ درصد، شیر بطری یک لیتری ۱۸,۹ درصد، شیرخشک ۱۳ درصد، برنج داخلی هاشمی و طارم ۳۹,۷ و ۴۰,۲ درصد، ماکارونی ۷۰۰ گرمی حدود ۴۵,۵ درصد، سیب زمینی ۲۲,۹ درصد، پنیر ۵۲۰ گرمی ۴۱,۹ درصد، ماست کم چرب و پر چرب حدود ۲۲,۲ و ۲۹,۱ درصد، انواع چای خارجی ۲۹ تا ۳۳ درصد، انواع روغن نیمه جامد و مایع ۱۴ تا ۲۷ درصد، انواع صابون، مایع ظرفشویی و دستشویی و پودر ۱۸ تا ۳۰ درصد.
31.01.2021 - 06:09
یلدا امیری
خامنه چندی پیش تعارف را کنار گذاشت و حکمی مبنی بر ممنوعیت خرید واکسن کرونا از کشورهای آمریکا و انگلستان داد، حکمی که می‌تواند به قیمت جان بسیاری از مردم ایران تمام شود. اما ظاهرا رهبر جمهوری اسلامی خود را صاحب جان و مال مردم می‌داند، از آن سو وزیر بهداشت، بالاترین مقام حوزه سلامت کشور هم، «رهبر» را در جایگاه «پدر» ملت نشانده و این حق را به او می‌دهد.
31.01.2021 - 05:49
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم نظام جمهوری اسلامی در ایران، چندی پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا، نامه‌ای بلند به جو بایدن نوشته است و در آن برای رئیس جمهور جدید آمریکا «دعا» کرده است تا بایدن از سیاست‌های سنتی آمریکا دست‌بردارد و با اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر صداقت در مسیر از بین بردن ظلم و فقر قدم بردارد.
31.01.2021 - 03:56
فریدون خاوند

نگاه فریدون خاوند: در تازه‌ترین گزارش سازمان معروف «شفافیت بین‌المللی»، که پنجشنبه ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ انتشار یافت، جمهوری اسلامی ایران از لحاظ درجه فساد در بین ۱۸۰ کشور مورد بررسی در رده ۱۴۹ قرار گرفته است.

به ارزیابی این سازمان، ایران در طبقه‌بندی جهانی کشورها از دیدگاه فساد مالی در فهرست قرمز قرار گرفته و از لحاظ درجه آلودگی به این آفت هم‌ردیف کامرون، گوآتمالا، لبنان، ماگاسکار، موزامبیک، نیجریه و تاجیکستان است.
31.01.2021 - 03:50
پلیس روسیه روز شنبه ۱۱ بهمن به هواداران آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت پوتین، «شدیدا» هشدار داده است که در تظاهرات روز یکشنبه شرکت نکنند.
31.01.2021 - 03:41
نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفته است که نیمی از خوارک دامی که قرار بوده به کشور وارد شود، گم شده است.
31.01.2021 - 00:25
تقی روزبه
فکربکری که خامنه ای برای برای ابراز وجود و دهان کجی به دشمنان در ایام دهه فجرتدارک دیده ، آن هم در شرایطی که پاندومی کرونا دکان مذهب و ریاء را با کسادی شدیدی مواجه ساخته است!
30.01.2021 - 22:34
تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران همچنان ادامه دارد. اعتراضات عمومی، از کارگران روزمزد در زاهدان گرفته تا کشاورزان در اصفهان و شمار بالایی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سراسر ایران، باردیگر مصائب اقشار زیادی از جامعه را هویدا کرده است. بسیاری از تجمعات اعتراضی اخیر نه تنها در میان جامعه کارگری یا بازنشستگان، بلکه در میان برخی مال‌باختگانی هم که در شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری کرده بودند، تداوم دارد.
30.01.2021 - 20:58
مظنونان حمله به کنگره آمریکا گروه متنوعی هستند، از جمله یک‌ قانونگذار از ویرجینیای غربی، یک‌ آتش‌نشان از فلوریدا و یک‌ فعال چپگرا از یوتا
30.01.2021 - 17:43
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران هم در واکنش به خرید واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» گفت که «او هم واکسن روسی نمی‌زند».
30.01.2021 - 16:59
کیانوش توکلی
در جریان برگزاری انتخابات امریکا ، بسیاری در شبکه های اجتماعی از واژه گلوبالیست برای حمله به حامیان بایدن استفاده کرده اند. واژه ای که به نظر می رسد که استفاده کنندگان فهم و درک صحیحی از ان ندارند. گلوبالیسیم به معنای یا جهان گرایی است و بخودی خود حاوی هیج ایدئولوژی و سیاستی نیست هر اندیشه ای در فکرجهانی کردن خود است ؛ مثلا نازی المان ، کمونیستهای ، داعش ؛ خمینیست ، سوسیال دمکراتها ؛ نئو لیبرالها .. پس مناقشه برسر محتواست و نه واژه گلوبالیست!
30.01.2021 - 14:38
به گزارش روزنامه ال موندو اسپانیا، سبحانی با حکم و دادخواست یک دادگاه در ایران به طور موقت بازداشت شده بود و هم اکنون آزاد شده است، اما روند بررسی استرداد او به ایران طی هفته‌های آینده آغاز می‌شود. طبق حکم دادگاه ایران، سبحانی به چندین مورد از جمله پول‌شویی، در اختیار داشتن اموال غیرقانونی و کنترل وب‌سایت‌های شرط‌بندی متهم است
30.01.2021 - 13:28
رسانه‌های هند از احتمال دست داشتن عوامل ایران در انفجار کوچکی خبر می‌دهند که جمعه بیرون سفارت اسرائیل در دهلی نو رخ داد. نامه‌ای در محل انفجار پیدا شده که احتمال وقوع حملاتی دیگر را مطرح می‌کند
30.01.2021 - 13:19
جلیل روشندل
با گذشت ده روز از آغاز به کار جو بایدن به عنوان چهل‌و‌ششمین رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا، موضوعاتی مانند مذاکرات ایران و آمریکا، بازگشت آمریکا به برجام، برنامه اتمی ایران و امکان برخورد نظامی اسرائیل و ایران به هیچ وجه از عناوین رسانه‌های جهانی حذف نشده بلکه در رأس توجهات رسانه‌ای قرار گرفته‌اند.

30.01.2021 - 13:13
کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، در واکنش به سخنان مینو محرز درباره واکسن روسی کرونا گفت که او «شانی» برای ارزیابی واکسن ندارد.جهانپور تاکید کرد که واکسن ایرانی کرونا که مینو محرز مسئول ارزیابی آن است نیز باید به تایید سازمان غذا و دارو برسد.
30.01.2021 - 11:29
نسیم امیری
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، گزارش نقض حقوق بشر در ایران هفته دوم بهمن ماه ۹۹ را در فاصله زمانی جمعه ۳بهمن تا روز جمعه ۱۰بهمن ۹۹ شامل سرکوب و نقض حقوق بشر از طریق، اعدام، بازداشت‌های خودسرانه، اذیت و آزار زندانیان و صدور احکام حبس از سوی ارگان‌ها و نهادهای امنیتی منتشر کرد.
30.01.2021 - 10:15
نیره انصاری
جامعه بین‌المللی؛ به مماشات [سیاسی] و روابط [ اقتصادی] با حکومت اسلامی در ایران پایان دهید وتنها به صدور بیانیه دال بر محکومیت رژیم اسلامی اکتفا ننموده و مقامات مسئول در ايران و در راس آن‌ها رهبر این نظام را، براي الغاي فوري اعدام به وسيله سنگسار و انجام اقدامات مشخص ديگري براي الغاي مجازات اعدام در ايران، تحت فشار قرار دهيد.
30.01.2021 - 10:08
قوه قضائیه ایران تائید کرده جاوید دهقان، زندانی بلوچ امروز شنبه ۱۱ بهمن اعدام شده است. جاوید دهقان ۳۱ ساله در ماه مه سال ۲۰۱۷ به اتهام "محاربه" به اعدام محکوم شده بود. روز پیش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقام‌های ایرانی خواسته بود تا اعدام جاوید دهقان را متوقف کنند.